به گزارش نیویورک پست، طبق خبری که روز سه شنبه منتشر شد سناتور لیندسی گراهام در گذشته طرحی برای ترور رهبر کره شمالی را به دونالد ترامپ ارائه داده بود. طبق این توطئه ترور رهبر کره شمالی توسط دولت چین انجام شده و پس از انجام موفقیت آمیز آن یک ژنرال نظامی کنترل این کشور منزوی را برعهده می‌گرفت.

طبق اطلاعات ارائه شده در کتاب جدید باب وودوارد  با نام "ترس: ترامپ در کاخ سفید" گراهام این طرح جاه طلبانه را در یکی از جلسات امنیت ملی در سپتامبر 2017 مطرح کرد.

در آن زمان کره شمالی مشغول آزمایش موشکهای بالستیک بود و ترامپ وعده داده بود درصورتی که کره شمالی تسلیحات خود را به سمت آمریکا نشانه بگیرد، این کشور را کاملا نابود خواهد کرد.

در بین مواضع سرسختانه پیشنهادی توسط گراهام، طرح ترور کیم مطرح شد که پس از این ترور دولت چین امکان جانشینی یک رهبر تحت امر خود در کره شمالی را داشت.

در این جلسه امنیت ملی علاوه بر ترامپ و گراهام، اچ آر مک مستر و جیمز ماتیس نیز حضور داشتند.

طبق گزارشات منتشر شده در این کتاب گراهام همچنین خواستار حضور قدرتمندتر در افغانستان بود. در این کتاب آمده است که روزی گراهام از ترامپ پرسیده بود: آیا می‌خواهید در رزومه شما نوشته شود که ترامپ اجازه داد افغانستان به دوران تاریکی و یازده سپتامبر دوم بازگردد؟

زمانی که ترامپ پاسخ داده بود: " این جریان چگونه پایان می‌یابد؟ گراهام پاسخ داده بود: هرگز پایان نمی‌یابد. این جریان مبارزه خوبی در برابر بدی است.   

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.