سردار حسین رحیمی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم اظهارکرد: در این ایام شاهد حرکت دسته جات عزاداری و برپایی هیات ها و تکایا هستیم و از این رو لازم است نصب داربست، جانمایی تکایا و حرکت دسته‌های عزاداری طوری باشد که تردد در سطح معابر را با اختلال مواجه نکند.

رحیمی با بیان اینکه هیئت‌های بزرگ عزاداری باید با پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس پیشگیری هماهنگ باشند، گفت: این هماهنگی از طریق افرادی که وظیفه ارتباط با پلیس و هیات ها را دارند انجام خواهد شد.

به گفته رییس پلیس پایتخت، به تمامی هیات ها، تکایا و مساجد توصیه شده که  مراسم‌هایشان حداکثر تا ساعت ۲۳ تمام شود.

رحیمی همچنین از برخورد پلیس با رفتار مخاطره‌آمیز موتورسیکلت‌سواران نیز خبر داد و گفت: پلیس با موتورسیکلت‌سوارانی که نظم شهر را بر هم می‌زنند برخورد می‌کند.

وی ادامه داد: موتورسیکلت‌سوارانی که اقدام به انجام حرکات نمایشی و رفتارهای مخاطره‌آمیز دارند و نظم شهر را بر هم می‌زنند جزو افرادی هستند که پلیس با آنها برخورد خواهد کرد، چرا که ایجاد مزاحمت برای مردم قابل پذیرش نیست و پلیس با این موضوع برخورد می‌کند.

رحیمی از برخورد با رانندگان دارای رفتار ناهنجار نیز خبر داد و گفت: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی با رانندگان خودروهایی که تا پاسی از شب رفتارهای ناهنجار دارند، دور دور می‌کنند و رانندگی پرخطر دارند نیز برخورد می‌کند.

وی درباره ممنوعیت موقت فعالیت عمرانی در شهر تهران نیز گفت: با هماهنگی های انجام شده  از ۲۰ شهریور تا ۱۵ مهر هر گونه اقدام عمرانی در سطح معابر شهر تهران ممنوع است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.