عبدالرضا رحمانی فضلی امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که از نظر وزارت کشور شهرداران مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان می‌شوند، اظهارکرد: شبهات و برداشت‌های متفاوتی از متن این قانون انجام  شده است. رئیس مجلس در زمان تصویب این قانون اشاره کرد که این قانون شامل شهرداران هم می‌شود، اما حقوقدانان یا شورا در تفسیر این قانون نوعی برداشت دارند که شامل شهرداران نمی‌شود.

وی در ادامه افزود: ما اگر مجبور شویم به مجلس استفساریه می‌دهیم تا آن‌ها جواب ما را بدهند. منتظریم تا تفسیر دیوان محاسبات و معاونت حقوقی ریاست جمهوری را هم بگیریم و اگر مورد اختلافی بود، از مجلس استفساریه می‌گیریم.

وزیر کشور در ادامه درباره آخرین تمهیدات برای سفر اربعین تصریح کرد: اخیرا سفر به بغداد داشتم و با وزیر کشور عراق دیداری داشته و تفاهمنامه‌ خوبی امضا کردیم. طبق این تفاهم‌نامه مقرر شد طرف مقابل مسیرهای جدیدی به ما داده و به لحاظ امنیتی نیز کمک بیشتری به ما بکند. یکی از موضوعاتی که هنوز به توافق نهایی نرسیده‌ایم در مورد قیمت ارزی است که باید تخصیص داده شود. آن‌ها رقمی پیشنهاد کرده بودند و نظر ما این است که باید این رقم را متعادل‌تر کنیم.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه اگر دولت عراق همکاری کند، هنوز جا دارد که مبلغ ویزا پایین بیاید،‌ گفت: در مورد نرخ ارز نیز باید در داخل کشور و در دولت تصمیم‌گیری شود.

وزیر کشور درباره احتمال لغو روادید سفر اربعین اظهارکرد: ما موافق لغو روادید هستیم ولی طرف عراقی موافق نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.