مهاجم سابق تیم استقلال تهران از عملکرد این تیم در بازی مقابل السد ‌قطر در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا رضایت ندارد و معتقد است با وجود این همه هوادار، استقلال می‌توانست بهتر ظاهر شود اما هنوز همه چیز تمام نشده و آبی‌پوشان با کمی تمرکز، توانایی کسب نتیجه خوب را در بازی برگشت و صعود به جمع چهار تیم پایانی لیگ قهرمانان دارند. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با سیاوش اکبرپور را در ادامه می‌خوانید:

 

بازی‌های استقلال را دنبال می‌کنید؟

بله، آخرین بازی این تیم مقابل السد‌ قطر را تماشا کردم. به نظرم استقلال در این بازی عملکرد خوبی نداشت و نتوانست بازی همیشگی خود را ارائه دهد. نزدیک به 80 هزار هوادار به ورزشگاه آمده بودند و این تیم باید عملکرد بهتری را در زمین انجام می‌داد. با این حال ناامید نیستم و فکر می‌کنم استقلال می‌تواند در بازی برگشت بهتر ظاهر شود.

 

یعنی به نظرتان استقلال می‌تواند باخت دور رفت را جبران کند؟

سخت است ولی غیرممکن نیست. استقلال بازیکنان بین‌المللی بسیاری دارد که می‌توانند در هر لحظه نتیجه بازی را تغییر دهند. من فکر می‌کنم این توانایی در استقلال وجود دارد که در قطر به پیروزی برسد و به مرحله بعد صعود کند. امیدوارم این اتفاق بیفتد چون استقلال شایستگی حضور در جمع چهار تیم پایانی لیگ قهرمانان آسیا را دارد.

 

اما انتقادهای زیادی به عملکرد استقلال در فصل جاری صورت گرفته است!

دلیل انتقادها را نمی‌دانم. فکر می‌کنم استقلال نتایج خوبی گرفته است. آنها فقط یک باخت در لیگ مقابل پارس‌جنوبی‌جم داشتند. در آسیا هم درست است که در بازی رفت شکست خورده‌اند اما هنوز این شانس را دارند که در مجموع به برتری برسند. استقلال با شفر توانسته در آسیا آقایی کند. آنها فصل گذشته هم در جام حذفی قهرمان شدند و اگر تیم به هماهنگی کامل برسد استقلال می‌تواند در ادامه بهتر ظاهر شود. آنهایی که از عملکرد شفر انتقاد می‌کنند، نمی‌خواهند موفقیت‌های استقلال را ببینند.

 

بحث حضور مجتبی جباری و فرهاد مجیدی به‌عنوان مربی در استقلال شنیده می‌شود. موافقید که یکی از آنها به کادر شفر اضافه شود؟

جباری و مجیدی از اسطوره‌های باشگاه استقلال هستند و سال‌ها برای این تیم افتخار کسب کردند با این حال اگر نیاز باشد شفر به‌عنوان سرمربی نفر جدیدی را به کادر فنی اضافه کند قطعا به باشگاه اعلام خواهد کرد. به شخصه فکر می‌کنم شفر مربی بسیار باهوشی است و در انتخاب مربی قطعا بهترین تصمیم را خواهد گرفت.

 

فتحی نزدیک به یک ماه است که سرپرست استقلال شده اما برخی پیشکسوتان انتقاداتی به او وارد کردند. عملکرد او را چگونه دیدید؟

فتحی در این مدتی که به استقلال آمده توانسته کارایی خوبی داشته باشد. رزومه او در تیم‌هایی که پیش از استقلال در آنها حضور داشته همگی موفق بوده و این نشان می‌دهد که او توانایی مدیریت تیم‌های بزرگ را دارد. آن‌طور که من شنیدم در کمتر از یک هفته طلب خیلی از بازیکنان قدیمی را پرداخت کرده که این نشان می‌دهد او توجه خوبی به پیشکسوتان دارد. در ایران باب شده هر کسی که مدیر می‌شود همه از او انتظار دارند که یک نگاهی به طرف داشته باشد در حالی که یک مدیر نمی‌تواند همه را راضی نگه دارد. امیدوارم پیشکسوتان استقلال از تیم حمایت کنند تا این تیم به جایگاه اصلی‌اش برسد.

 

به‌عنوان مهاجم سابق استقلال عملکرد مهاجمان این تیم را چطور می‌بینید؟

استقلال مهاجمان باتجربه‌ای دارد. تبریزی سال‌ها در لیگ بازی کرده و سوابق او درخشان است. سایران هم در تیم‌های سابق خودشان عملکرد بدی نداشتند. آنها فقط نیاز به هماهنگی دارند و مطمئنم به‌زودی استقلال به هماهنگی خوبی می‌رسد و در هر بازی گل‌های زیادی خواهد زد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.