هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات بازار سنگاپور پس از این‌که روز چهارشنبه به ۱۲۰۸.۴۸ دلار صعود کرد، روز جاری در ۱۲۰۵.۱۶ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز گذشته ۰.۷ درصد افزایش داشت که بزرگترین افزایش یک روزه از ۲۴ اوت بود.

 

در بازار آمریکا نیز هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ثابت بود و در ۱۲۱۰.۵۰ دلار ماند. بهای معاملات این بازار روز گذشته با ۸.۷۰ دلار یا ۰.۷ درصد افزایش، در ۱۲۱۰.۹۰ دلار بسته شده بود.

 

مقامات بلندپایه آمریکایی دعوتی را به همتایان چینی خود برای برگزاری یک نشست تجاری دو جانبه فرستادند که گمانه‌زنی‌هایی را درباره احتمال تغییر رویکرد واشنگتن به دنبال داشت. این خبر به دنبال ائتلاف ۸۵ گروه صنعتی آمریکا برای مقابله با تعرفه‌های تجاری دونالد ترامپ روی داد.

 

بر اساس گزارش رویترز، ماه‌ها جنگ تجاری میان آمریکا و چین باعث شده سرمایه‌گذاران با این باور که آمریکا از این اختلاف زیان کمتری متحمل خواهد شد، دلار خریداری کنند. این مساله باعث شده سرمایه‌گذاران به فروش قراردادها در بازار معاملات آتی طلای کامکس اقدام کنند و صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا شاهد فروش سنگینی باشد.

 

قیمت طلا از رکورد بالایی که در آوریل داشت تحت تاثیر تشدید تنش‌های تجاری جهانی و تحت فشار رشد نرخ‌های بهره آمریکا حدود ۱۲ درصد سقوط کرده است. نرخ‌های بهره بالاتر به جذابیت سرمایه‌گذاری در طلا لطمه زده و در مقابل از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند.

 

شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز بزرگ در معاملات روز جاری تغییر چندانی نداشت و در ۹۴.۸۱۲ واحد ایستاد که نزدیک به پایین‌ترین حد ارزش این شاخص در یک هفته و نیم گذشته بود.

 

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۴.۲۳ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، ۸۰۱.۱۰ دلار معامله شد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۹۷۵.۵۰ دلار رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.