المیادین گزارش داد، الیزابت وارن، سناتور دموکرات آمریکا اظهارات مایک پامپئو، وزیر خارجه این کشور در کنگره را به منزله تایید و بهبود وجهه عربستان در آمریکا دانست و گفت، پامپئو از اقدامات اتخاذ شده توسط عربستان و امارات برای "کاهش آسیب‌ها و خطرات حملات ائتلاف علیه غیرنظامیان و زیرساخت‌ها در یمن" تقدیر کرد.

رو خانا، از نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا و جاستین اماش، عضو کنگره آمریکا نیز از حمایت‌های کشورشان از ائتلاف عربستانی انتقاد کردند.

سناتور وارن تاکید کرد: باید از نفوذ آمریکا در ائتلاف عربستان برای توقف بحران یمن استفاده شود.

این چهره‌ سیاسی آمریکا با اشاره به اینکه کنگره از چند ماه قبل نگرانی عمیق خود را از حمایت آمریکا از ائتلاف عربستان علیه یمن ابراز داشته، تاکید کرد: دولت ترامپ از تمامی واقعیات مطلع است، اما به حمایت از ائتلافی که دانش‌آموزان مدارس را با بمب‌های آمریکایی هدف قرار داده است، ادامه می‌دهد.

رو خانا نیز با اشاره به اینکه ائتلاف عربستان عامدانه یک اتوبوس حامل کودکان را هدف قرار داد، اظهارات اخیر پامپئو در تایید اقدامات ائتلاف عربستان را نمایشی مضحک دانست.

این نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا گفت: امروز آمریکایی‌ها تنها یک گزینه اخلاقی پیش روی خود دارند و آن هم پایان دادن به حمایت‌های آمریکا از دخالت‌های ائتلاف عربستان در یمن است.

وی تاکید کرد: در صورتی که دولت آمریکا از پایان دادن به جنگ در یمن خودداری کند، کنگره باید اقداماتی را برای پایان دادن به جنگ در یمن در پیش گیرد.

جاستین اماش نیز توقف هرچه‌سریع‌تر به درگیری‌ها در یمن را اولویتی برای امنیت ملی آمریکا است.

این عضو کنگره آمریکا توقف فروش سلاح به عربستان و حمایت‌های نظامی از این کشور را خواستار شد و جنگ کنونی در یمن را جنگی به دور از وجدان توصیف کرد و گفت، آمریکا نباید طرفی در این جنگ باشد.

پامپئو در کنگره گفته بود، واشنگتن پایان جنگ در یمن را از اولویت‌های امنیت ملی خود می‌داند و دولت ترامپ به تلاش‌ها و اقدامات مشترک خود با ائتلاف عربستانی برای پایان دادن به جنگ در یمن و ارسال کمک‌های انسانی به این کشور ادامه می‌دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.