رویترز از مبدا واشنگتن با انتشار این خبر نوشت: این ائتلاف تحت عنوان &#۳۹; آمریکایی ها برای تجارت آزاد&#۳۹; پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره به کار گیری تعرفه های گمرکی بر روی میلیاردها دلار از کالاهای کشورهای شریک و هم پیمان آمریکا شدت بخشید و آنها نیز تصمیم به اقدام متقابل و اعمال تعرفه بر صادارت آمریکا گرفتند، به راه افتاده است.

 

ائتلاف شرکت‌های صنعتی آمریکا علیه ترامپ

 

بنابراین گزارش 'دن گارفیلد' (Dean Garfield) مدیر اجرایی 'شورای صنایع فن آوری اطلاعات' که در برگیرنده شرکت هایی همچون 'مایکروسافت'، 'اپل' می شود در این باره گفت: در هشت ماه گذشته تلاش های فراوانی برای متقاعد کردن شخص رئیس جمهوری و دولت وی به جهت اینکه اعمال تعرفه های گمرکی کار ساز نیستند، صورت گرفت.

در همین حال &#۳۹;نیکلاس واسیلاروس&#۳۹; (Nicole Vasilaros) یکی از مقامات ارشد &#۳۹;انجمن ملی سازندگان (ادوات) دریایی&#۳۹; آمریکا نیز در این باره گفت: بسیاری از گروه های متنفع بر این نظر هستند که بیش از این نمی توان این مسیر را ادامه داد و پیش رفت و تاثیر اعمال تعرفه ها در نهایت به آنجا رسیده که همگان بگویند &#۳۹;دیگر کافی است&#۳۹;.

رویترز در ادامه نوشت: ترامپ به اعمال تحریم ها و پایان بخشیدن به مشارکت در پیمان تجاری اقیانونس آرام (TPP) تهدید کرده که تاثیر بسیاری بر تجارت چند جانبه این کشور دارد. وی همینطور جنگ تجاری با چین به راه انداخته است.

رویترز نوشت: ترامپ بر ۵۰ میلیارد دلار کالای چینی ۲۵ درصد تعرفه گمرکی اعمال کرده و همچنین بر (اعمال تعرفه ) ۲۶۷ میلیارد دلار دیگر صادرات چین به آمریکا تهدید کرده است. پکن نیز تهدید به اقدام تلافی جویانه کرده که می تواند اقدام علیه شرکت های آمریکایی باشد که در چین مشغول به کار هستند.

رویترز در این گزارش به شرکت هایی چون &#۳۹;آی.بی.ام&#۳۹;، &#۳۹;فیس بوک&#۳۹; که در ائتلاف علیه ترامپ قرار دارند، اشاره کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.