«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه مدعی شد دموکرات‌ها برای خراب کردن وجهه او در آمار کشته‌های طوفان سال گذشته در «پورتوریکو» دست برده‌اند و تعداد تلفات را بیشتر از آنچه واقعا بود اعلام کرده‌اند.

در حالی که طوفان عظیم «فلورانس» که گفته می‌شود در طول ۲۵ سال گذشته بی‌سابقه است، به زودی به ایالت «جورجیا» آمریکا می‌رسد، ترامپ در دفاع از عملکردش در جریان طوفان «ماریا» که پارسال در پورتوریکو رخ داد، در توییتر نوشت: «در دو طوفانی که پورتوریکو را درنوردید، ۳۰۰۰ نفر کشته نشدند. زمانی که من بعد از طوفان، آن جزیره را ترک کردم، تعداد کشته‌ها چیزی بین ۶ تا ۱۸ نفر بود. تا مدت‌ها پس از آن هم آمار چندان بالا نرفت. آن وقت، مدت‌ها بعد، ناگهان شروع کردند به گزارش ارقام بسیار بزرگ، مثلا ۳۰۰۰.»

وی افزود: «این کار را دموکرات‌ها کردند تا من را تا جایی که می‌شود، بد نشان دهند، آن هم منی که در جمع‌آوری میلیاردها دلار برای بازسازی پورتوریکو موفق بودم. اگر یک نفر به هر دلیلی مرده باشد، مثلا به خاطر کهولت سن، سریع نام او را به فهرست اضافه کرده‌اند. سیاست بازی بد. من عاشق پورتوریکو هستم!»

ترامپ پس از طوفان‌های پارسال در پورتوریکو، در این منطقه حضور یافت و با اشاره به آمار رسمی تلفات که آن زمان تنها ۱۶ نفر بود، تلویحا دولت «جورج بوش» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا را به دلیل آمار بالای تلفات در جریان طوفان «کاترینا» مورد انتقاد قرار داد. حالا با گذشت یک سال از طوفان پورتوریکو، مقام‌های محلی این منطقه اذعان کرده‌اند که آمار واقعی تلفات نزدیک به ۳۰۰۰ نفر است. به نظرمی‌رسد انتشار این آمار آن هم در آستانه انتخابات کنگره آمریکا، ترامپ را به شدت عصبی کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.