تارنمای &#۳۹;یوریمین زوکاری&#۳۹; وابسته به کره شمالی که در ژاپن فعالیت می کند روز پنجشنبه گزارش کرد چنین اقدامی با بیانیه صلح سران دو کره که ماه آوریل امسال امضا شد، همخوانی ندارد.

این گزارش همچنین تاکید کرده است که کره شمالی تحرکاتی را که باعث تشدید مناسبات خصمانه شود و تهدیدی نظامی برای این کشور باشد، بر نمی تابد.

تارنمای یاد شده در گزارش خود اشاره کرده که نیروهای رزمی این واحد که در حال شکل گیری کامل است در روزهای سوم تا هفتم ماه جاری میلادی یک رزمایش نیز برگزار کرده اند که قابل تحمل نیست.

گزارش ادامه می دهد که حرکت به سمت رویارویی نظامی آن هم زمانی که دو کشور در حال پیشبرد گفت و گوهای صلح هستند، اصلا قابل درک نیست و کره شمالی به آن معترض است.

تارنمای حامی کره شمالی می نویسد که خنجرهای پنهان را باید کنار گذاشت و به توافقات پایبند بود در غیر این صورت هر سندی هم که میان طرفین امضا شود، بی اعتبار و منسوخ خواهد شد.

گزارش این رسانه درست در زمانی منتشر می شود که مقام های نظامی دو کره امروز دور تازه ای از گفت و گوها را در روستای صلح پانمونجوم برگزار کردند.

افزون براین سران دو کره به توافق رسیده اند که سومین دیدار سال جاری میلادی آنها روزهای ۱۸ تا ۲۰ سپتامبر در پیونگ یانگ برگزار شود و تدارکات برای برگزاری این نشست در جریان است.

&#۳۹;لی ناک یون&#۳۹; نخست وزیر کره جنوبی که به روسیه سفر کرده است، در نشست اقتصادی ولادی وستوک از جامعه بین المللی خواست که از تلاش های این کشور برای برقراری صلح حمایت کنند و افزود که امنیت و صلح در شبه جزیره کره برای دیگر کشورهای دنیا هم اهمیت دارد.

&#۳۹;شی جین پینگ&#۳۹; رییس جمهوری خلق چین نیز در حاشیه این اجلاس با اشاره به تلاش ها برای پیشبرد صلح در شبه جزیره کره ابراز امیدواری کرد دیدار سران دو کره در ماه جاری میلادی با موفقیت انجام شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.