مهران شاهین طبع بعد از برد تیم ملی ایران برابر فیلیپین در نشست خبری اظهار کرد: بازی خوبی بود. فیلیپین تیم بسیار خوبی است. با این که چند بازیکن محروم داشتند اما خوب کار کردند. این تیم یک نقطه قوت دارد که همسان بودن بازیکنان پیرامونی است. بازیکنان پیرامونی این تیم همه در یک سطح هستند. فقط آندره بلیچ را نداشتند که تاثیرش در تیمشان زیاد بود.

سرمربی تیم ملی بسکتبال ادامه داد: مربی آنها حرف خوبی زد که از فرصت‌هایشان استفاده می‌کنند. ما هم امیدواریم بتوانیم مثل فوتبال از بازیکنانی که خارج از کشور هستند استفاده کنیم.

او درباره دیدار با فیلیپین گفت: فشار خیلی خوب دفاعی داشتیم و خوب بودیم. فیلیپین تیم خوبی است و بسکتبالیست‌های خوبی دارد و ما کنترل خوبی داشتیم. ضد حمله یک مقدار گل خوردیم و کنترلمان روی سبد کم بود اما از میزبانی استفاده کردیم و این امتیاز خیلی خوبی است و باید استفاده می‌کردیم.

شاهین طبع درباره احتمال غیبت حدادی در دیدار با ژاپن گفت: حامد سال‌هاست که به تیم کمک می‌کند. او اکنون آسیب دیده و باشگاهش مشخص نشده است. ما نیز قرار نیست به هر صورت برنده باشیم. در این بازی نیز قرار نبود به زمین برود اما از کوارتر سوم می‌خواست بازی کند. به هر حال باید به جایی برسیم که اگر استراحت می‌خواهد بتواند استراحت کند و این فرصت را داشته باشد.

او افزود: باید تحت فشار قرار بگیریم. به چند جوان بها بدهیم. فدراسیون دقت بیشتر و برنامه ریزی بیشتر داشته باشد تا جوانان رشد کنند. به هر حال در این موضوع همه مقصر هستیم و باید حالا حس مسئولیت بازیکنان بیشتر باشد و جای خالی حدادی را پر کنند.

شاهین طبع بیان کرد: در رشته‌های دیگر بازیکن دو رگه می‌خواهد بیاید مشکلی مثل سربازی ندارد اما اکنون آرون گرامی‌پور به دلیل مساله سربازی نمی‌تواند به ایران بیاید. حالا او ٢٦ ساله شده و وکلیش در حال خرید سربازی‌اش است اما وزارت خارجه می‌تواند در این موضوع کمک کند تا ما از نیروهای خارج از کشور هم بهره ببریم.

او درباره مایک رستم‌پور نیز گفت: ما برای او بلیت هم گرفتیم که به چین بیاید اما آژانسش برای خودش و مدیر برنامه پول خواست. ما برای تیم ملی به کسی پول نمی‌دهیم. با این حال بازیکن خیلی خوبی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.