حجت الاسلام کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه های این هفته پایتخت اظهار کرد: تقوا یک پوشش، نور و روشنایی راه است. تقوا گشایش و وسیله تسهیل امور است. تقوا مجموعه کنترل هایی است که در رفتار‌های شخصی و اجتماعی هر مسلمانی باید رعایت شود، زیرا هر روز فردایی دارد و مرگ آغاز یک زندگی دیگر است. کسی که اهل تقوا نباشد، نسیم هدایت او را زنده نمی کند، بی تقوایی درِ دل را تخته می کند و مانع تابیدن نور هدایت می شود.

وی ادامه داد: همه مسئولیت‌ها امانت است، امین مردم باشیم. فردا که از شما پرسیدند با مدیریت چه کردید چه پاسخی دارید؟! 

صدیقی افزود: ایام شهادت سالار شهیدان را به رهبرمان و تمام امت اسلامی تسلیت عرض می‌کنم. حرکت امام حسین برای تبیین ایاک نعبد بود تا نشان دهد در عالم تنها یک ولی است. امام حسین قانون و راز مبارزه با ظالمان و سنگر مظلومان و پا برهنه ها است. امروز ذهن عده‌ای را به قدری مخدوش کرده اند که امر به معروف را مانع زندگی می‌داند، در حالی که امر به معروف چراغ زندگی است. حکومت ها هویت ها را عوض می کنند و با سیاست ها به هویت ها رنگ می دهند. اگر مسئول دینی باشد جامعه هم دینی می شود، در غیر این صورت جامعه بی اعتنا به مسائل می شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به برخورد با مفاسد اظهار کرد: ما بد عمل کردیم و گردن کلفت ها را کنار گذاشتیم و آمدیم سراغ ضعیف‌ترها، باید از بالا شروع کرد و سراغ گردن کلفت های سیاسی و اقتصادی رفت که اقدام به چپاول کرده اند نه چند دختر تازه به دوران رسیده. باید با گردن کلفت ها برخورد کرد و بر سرشان فریاد کشید.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و تحریم ها تصریح کرد: ترسیدن از جنگ و تحریم ضدیت با فرهنگ عاشورا بوده و شهادت حرکت در مسیر عاشورا است. چهل سال است که ملت با رهبری انقلاب در راه شهادت بودند و در برابر قدرت ها ایستاده  و آنها را به انفعال کشاندند. امروز به برکت شهدا ما در همه حوزه های پزشکی، نانو، موشک و صنعت با قدرت به پیش رفته ایم. ملتی که هشت سال جنگ را عزت دیده چند روز مشکل اقتصادی را برای خود بحران تلقی نمی‌کند و یقینا از این مشکلات عبور خواهیم کرد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.