مرکز حراست وزارت امور اقتصادی و دارایی در این گزارش از تلاش دشمنان برای تشویق افراد به انتقال سرمایه خود به خارج از کشور و اخذ اقامت از یک کشور اروپایی و آمریکایی، خبر داد.

بررسی ها نشان می دهد، وزارت خزانه داری آمریکا پس از انجام هماهنگی با وزارت امور خارجه آن کشور، این گونه افراد را شناسایی و از طریق کانال های متعدد ارتباطی خود از جمله مصاحبه در فرآیند اخذ ویزا، همچنین از طریق وکلای رسمی دیوان عالی آمریکا و بنگاه ها و شرکت های آمریکایی مرتبط با مهاجران، ضمن بررسی درخواست های آنها، به افراد توصیه می کنند برای انتقال سرمایه خود به خارج از کشور از مشاورین مذکور استفاده کنند.

این گزارش می افزاید: در ادامه، افراد مذکور به مشاوران که در واقع عوامل سامانه مورد اشاره هستند، معرفی و تمهیدات لازم برای انتقال سرمایه آنان به خارج از کشور دنبال می شود.

«وظیفه این سامانه ارایه خدماتی برای تسهیل سرمایه های ایرانیان به خارج از کشور است که با هدف تضعیف اقتصاد ایران صورت می گیرد، همچنین این سامانه منابع ریالی را برای ایجاد و بکارگیری پایگاه های ایجاد اخلال در نظام و نقشه ارزی کشور تامین می کند.»

بر اساس این گزارش، برنامه ریزی تبلیغاتی و فرهنگی برای تشویق ایرانیان به مهاجرت و سرمایه گذاری در خارج و تشویق بنگاه ها و وکلای مشاور برای تشویق به این کار بر اساس سیاست مشترک وزارت امور خارجه و وزارت خزانه داری و همچنین اداره خدمات مهاجرت و شهروندی آمریکا (USCIS) انجام می شود.

جمع آوری اطلاعات متقاضیان مهاجرت از طریق وزارت خارجه، اداره خدمات مهاجرت، وکلا و مشاوران حقوقی مهاجرت و بنگاه های مربوطه و ارایه آن به کمیته مربوط مستقر در وزارت خزانه داری آمریکا از جمله شیوه های عملیاتی پروژه مذکور است.

بر این اساس، برقراری تماس با متقاضیان و برنامه ریزی برای انتقال مبالغ ریالی آنها به یکی از پایگاه های موصوف از طریق کانال های معرفی شده ای که بسته به شرایط متقاضی، متعدد و متنوع هستند، از دیگر اقدامات وزارت خزانه داری آمریکا و وزارت امور خارجه این کشور در راستای اجرایی کردن پروژه پیش گفته است.

گزارش مرکز حراست وزارت امور اقتصادی و دارایی تصریح دارد: تاکنون بنگاه ها و وکلای متعددی که در راستای اهداف این سامانه عمل می کنند، شناسایی شده اند.

این گزارش می افزاید: برخی از شبکه های ماهواره ای از جمله شبکه تی. ام (TM) نیز همکاری مستقیمی با این طرح دارند و مصادیق جذب سرمایه توسط این سامانه به خارج از کشور توسط مرکز حراست وزارت امور اقتصادی و دارایی در دست بررسی است.

یافته های مذکور به این موضوع کمک می کند که مهاجران متقاعد شوند در راستای برنامه ها و سیاست های سرویس اطلاعاتی و وزارت خزانه داری آمریکا، ناخواسته در حال تخریب اقتصاد ایران هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.