حسین روشیچ نخست وزیر کانتون (استان) اوناسا روز جمعه در دیدار با محمود حیدری ضمن استقبال صمیمانه از حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در کانتون اوناسانا برای گسترش این روابط و همکاری با شرکت های ایرانی ابراز علاقمندی کرد.

وی در این دیدار گفت: مقامات کانتون اوناسانا سفر سفیر جمهوری اسلامی ایران به این کانتون را مقدمه گسترش همکاری های اقتصادی و فرهنگی می دانند و از حضور شرکت های ایرانی استقبال می کنیم. 

روشیچ افزود: این کانتون در زمینه محصولات کشاورزی، چوب و تولید قطعات و همچنین در زمینه گردشگری به خاطر وجود جاذبه های طبیعی در این منطقه از جایگاه ممتازی برخوردار و آمادگی لازم را جهت همکاری با شرکت های ایرانی دارا است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در این دیدار ضمن تشریح توانمندی های اقتصادی کشورمان علاقمندی ایران جهت گسترش همکاری در همه زمینه ها با کشور بوسنی هرزگوین و شهرهای مهم آن را اعلام کرد. 

سفیر کشورمان در بوسنی و هرزگوین در ادامه این سفر نیز بطور جداگانه با شهرت فضلیچ شهردار بیهاج دیدار و در خصوص همکاری شهر بیهاج با شهر های ایران گفت و گو کرد.

شهردار بیهاج در این ملاقات ضمن استقبال از پیشنهاد سفیر کشورمان آمادگی خود را برای هر گونه همکاری دوجانبه اعلام و از رویکرد سفارت کشورمان برای حضور فعال در شهرهای مختلف بوسنی هرزگوین قدردانی کرد.

سفیر کشورمان در سارایوو همچنین با حسن مالفیچ مفتی مسلمانان کانتون اوناسانا در محل دفتر جمعیت اسلامی دیدار کرد.

حیدری در این ملاقات ضمن اشاره به اشتراکات دینی و فرهنگی دو ملت به اهتمام جمهوری اسلامی ایران به سرنوشت مسلمانان بوسنی هرزگوین اشاره و اظهار کرد: یکی از مهمترین وظایف مشترک در بین مسلمانان حفظ وحدت کلمه و پرهیز از تفرقه و مقابله با اسلام هراسی در جهان امروزی است.

سفیر کشورمان نقش جریانات تکفیری و تروریستی که خود را منسوب به اسلام می دانند در گسترش اسلام هراسی موثر دانست و بر ضرورت هوشیاری افزونتر رهبران دینی و عموم مسلمانان تاکید کرد.

مفتی بیهاج نیز در این نشست ضمن استقبال از سخنان سفیر کشورمان گفت: وحدت کلمه مهمترین موضوعی است که ما مسلمانان بدان‌ نیازمندیم.

نامبرده در ادامه با اشاره به وجود بیش از دویست و پنجاه مسجد تحت پوشش این مفتی گری ،خدمات و فعالیت های دینی این نهاد را برای سفیر کشورمان تشریح کرد.

شایان ذکر است سمیر ولاجیچ سفیر جدید بوسنی هرزگوین در تهران که از اهالی این کانتون می باشد در تمامی دیدارهای فوق الذکر حضور داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.