اسپوتنیک گزارش داد، هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: برخی مقامات از دولت کوبا روز پنج شنبه در ساختمان وزارت امور خارجه آمریکا حاضر شدند و گفت‌وگوهایی بین مقامات وزارت امور خارجه‌های آمریکا و کوبا از بخش‌های مختلف که مشغول انجام بررسی این حملات صوتی مرموز هستند صورت گرفت.

وی افزود: دولت آمریکا هنوز نمی‌داند علت این حملات صوتی مرموز چه بوده و چه کسی مسئول آن است، اما تحقیقات در خصوص این مساله همچنان ادامه دارد.  

دستکم ۲۶ کارمند و دیپلمات آمریکایی از سال ۲۰۱۶ در منازل یا اتاق‌های هتلشان مورد حملاتی با ماهیت ناشناخته قرار گرفته‌اند و اکثر آنها دچار حالت تهوع، سرگیجه و مشکلات در شنوایی شدند. بازرسان احتمال داده‌اند که این حملات توسط یک سلاح صوتی صورت گرفته باشد.

این در حالی است که در ژوییه سال جاری میلادی نیز رسانه‌ها گزارشاتی را منتشر کردند دال بر این‌که یکی از دیپلمات‌های کنسولگری آمریکا در گوآنگ جو چین درباره فشار و صداهای غیرعادی شکایت کردند.

مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا در آن زمان گفت، این رویداد در چین بسیار مشابه حملات صوتی مرموزی بوده که علیه دیپلمات‌های آمریکایی در کوبا صورت گرفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.