رادیو بین المللی چین روز شنبه گزارش کرد سفارت چین در استکهلم و وزارت خارجۀ چین در پکن نسبت به این رویداد، اعتراض خود را به دولت سوئد اعلام کرده اند.

آنطور که این رسانه گزارش کرده است خانواده یک گردشگر چینی شامل یک پسر به همراه پدر و مادرش، که در یکی از هتل های استکهلم اتاق رزرو کرده بودند بامداد دوم سپتامبر چند ساعت قبل از وقت رزرو شده خود، به هتل رسیده و درخواست استراحت در لابی هتل تا زمان تحویل اتاق را دارند اما مسئولان هتل درخواستش را نپذیرفته و هنگام گفت و گو با وی به پلیس زنگ زدند.

پلیس سوئد پس از رسیدن به محل، با خشونت بسیار این توریست چینی و پدر و مادرش را از هتل بیرون کرده و آنها را به قبرستان شهر که ده ها کیلومتر با استکهلم فاصله دارد، برده و آنجا رها کرده است.

این سه شهروند چینی در نهایت با کمک عابران به شهر برگشته و با سفارت چین در سوئد تماس گرفته اند.

سفارت و وزارت خارجه چین در استکهلم و پکن جداگانه اعتراض خود را نسبت به این رویداد به دولت سوئد اعلام کرده اند اما سوئد هنوز درباره این اتفاق پاسخی به چین نداده است و رسانه های گروهی سوئد نیز در این باره سکوت کرده اند.

چین از دولت سوئد خواسته است هرچه زودتر این اتفاق را بررسی کند و به موقع به درخواست این مسافران چینی برای مجازات عاملان آن پاسخ دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.