پنجشنبه گذشته مشتریان یکی از رستوران های معروف چین با نام "ژیابو" در منطفه "ویفانگ" واقع در استان شاندونگ چین حین صرف ناهار در این رستوران با صحنه ای وحشتناک روبرو شدند. یکی از مشتریان زن حین صرف غذا ناگهان یک موش مرده را در بشقاب خود پیدا کرد. پس از این اتفاق صاحب رستوران بلافاصله وارد عمل شد و به تمام مشتریان حاضر در رستوران پیشنهاد داد برای جبران به آنها مبلغ 5000 یوان چین ( معادل 728 دلار آمریکا) پرداخت شود اما حاضران در رستوران با این پشنهاد مالک رستوران موافقت نکردند. آنها به مالک رستوران اطلاع دادند در بین مشتریان رستوران یک زن باردار حضور دارد و او باید مبلغ پیشنهادی خود را تغییر دهد.

اما پاسخ مالک رستوران آن چیزی نبود که مشتریان انتظار داشتند. این مرد در جواب گفت که اگر این زن در مورد سلامتی نوزاد بدنیا نیامده اش نگران است او مبلغ 20000 (2900 دلار آمریکا) برای جبران پرداخت خواهد کرد تا در مورد سقط نوزاد خود اقدام کند. بلافاصله این ماجرا و تصاویر مربوط به آن در شبکه های اجتماعی در چین منتشر و مشخص گردید این رستوران شعبات دیگری نیز در سراسر چین و بویژه در پکن، پایتخت این کشور دارد.

انتشار گسترده این خبر موجب شد ارزش سهام این شرکت در تاریخ 11 سپتامبر حدود 12 درصد سقوط کند که موجب خسارت 1.3 میلیارد یوآن معادل (190 میلیون دلار آمریکا) به این شرکت شد. همچنین بررسی های مسئول محلی رستوران نشان داد که این رستوران زنجیره ای بدلیل تخلف بهداشتی بسته شده است. رستوران ژیابو در یکی از صفحات اجتماعی ابتدا در اطلاعیه ای بسته شدن یکی از شعب خود بدلیل تخلف بهداشتی و پیدا شدن موش در غذای یکی از مشتریان را رد کرد اما بلافاصله اقدام به حذف اطلاعیه نمود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.