فاطمه سعیدی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره پیگیری وضعیت تحصیل دانشجویان ستاره‌دار گفت: مرتبط پیگیر وضعیت دانشجویان هستیم، به وزارت علوم و اطلاعات هم نامه داده‌ایم که باتوجه به این شرایط وضعیت دانشجویان حل شود تا بتوانند تحصیل کنند؛ مثل این که نتایج خوبی در بر داشته است .

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درپاسخ به سوالی مبنی بر این که لایحه جدید دولت درخصوص تحصیل دانشجویان بازمانده از تحصیل چقدر می‌تواند تاثیرگذار باشد، گفت: امیدوارم هرچه زودتر این لایحه به صحن بیاید و به نظر هم می‌رسد نمایندگان استقبال خوبی از آن به عمل بیاورند .

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم با این لایحه مشکلات دانشجویان برای همیشه حل شود و ما دیگر شاهد اتفاقات ناخوشایند نباشیم.

سعیدی در پاسخ به این سوال که آیا این لایحه می‌تواند به دانشجویانی که از تحصیل به دلیل ستاره‌دار شدن بازمانده‌اند کمک کند یا خیر، گفت: در دولت‌های نهم و دهم اتفاقاتی برای دانشجویان رخ داد، به واقع نمی‌دانم با لایحه جدید دولت چقدر مسائل‌شان حل شود، اما هنگامی که به مجلس بیاید قطعا پیشنهاداتی ارائه خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: باید مشکلات اشخاصی که ظرفیت علمی دارند مرتفع شود و امیدوارم با تصویب این لایحه در آینده دیگر شاهد مشکلاتی از این دست نباشیم.

این عضو فراکسیون امید درباره پیگیری وضعیت دانشجویان بازداشتی هم گفت: کمیته‌ای که برای پیگیری وضعیت این دانشجویان تشکیل شده در حال پیگیری است و ما درصدد هستیم که احکام‌شان سبک‌تر شود و مورد تخفیف و عفو قرار گیرند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.