استقلال و پرسپولیس امشب دو دیدار سخت آسیایی را در پیش دارند. یکی در تهران برای اعاده حیثیت مقابل هوادارانش بازی می‌کند و دیگری در قطر در اندیشه یک بازگشت تاریخی است! به بهانه دیدار امشب استقلال و السد و همچنین پرسپولیس و الدحیل سراغ مهدی هاشمی‌نسب رفتیم که سابقه بازی در هر دو تیم را دارد و گریزی نیز به اتفاقات دیدار پرسپولیس و نساجی که با حواشی زیادی همراه بود، زدیم. هاشمی‌نسب که در این میان مورد بی‌مهری برخی هواداران قرار گرفت سخنان تندی را به زبان آورده و به‌نوعی فحاشان را تهدید کرد که با آنها کار دارد! گفت‌وگوی «فرهیختگان» با مربی نساجی مازندران را در ادامه می‌خوانید.

 

استقلال بازی رفت با السد را سه بر یک در تهران شکست خورد و حالا باید در خانه حریف به میدان برود. استقلال در بازی برگشت مقابل السد چقدر شانس دارد؟

به هرحال درست است که امیدها کمرنگ شده اما بازیکنان ایرانی در شرایط سخت همواره خوب کار می‌کنند. امیدوارم استقلال بتواند به مرحله بعد صعود کند اما اگر این اتفاق هم نیفتد چیزی از ارزش‌های استقلال کم نمی‌شود چون قبلا دو بار قهرمانی آسیا را تجربه کرده و تیمی دو ستاره به‌شمار می‌رود.

 

اما حضور دو ستاره اسپانیایی در ترکیب السد کار را برای استقلال سخت می‌کند.

آنها هم فوتبالیست هستند، درست است که شاید کیفیت‌شان بهتر باشد اما فکر می‌کنم غیرت و تعصب ایرانی می‌تواند یک جاهایی کارسازتر از کیفیت باشد. امیدوارم این‌بار هم همین‌طور باشد. کار سختی است اما امیدواریم که استقلال بتواند یک بازگشت رویایی داشته باشد.

 

گویا هنوز از اتفاقات بازی پرسپولیس و نساجی دلخور هستی؟

من دوست ندارم مظلوم باشم و مظلوم واقع شوم. طرف حساب من هواداران پرسپولیس نیستند بلکه با آنهایی کار دارم که فحاشی می‌کنند، تعدادشان هم زیاد نیست اما متاسفانه آنها را به هواداران پرسپولیس می‌چسبانند. تا روزی که در فوتبال باشم پاسخ آنهایی که فحاشی می‌کنند را می‌دهم. دوست ندارم سکوت کنم و مظلوم واقع شوم.

 

واقعا تا کی باید شاهد چنین فضایی علیه شما باشیم؟

بحث من و طرف من آنهایی هستند که فحاشی می‌کنند، خیلی‌ها هم هستند که به من لطف و محبت دارند. حتی از خود هواداران پرسپولیس که من قدردان آنها هستم و احترام متقابل بین ما وجود دارد ولی جواب آنهایی که فحاشی می‌کنند را می‌دهم.

 

فکر می‌کنید چرا پرسپولیسی‌ها همیشه این‌گونه علیه شما موضع‌گیری می‌کنند؟

آنها از سوزش‌شان این حرف‌ها را می‌زنند. تعارفی نداریم، خیلی حرف دارم و به‌موقعش آنها را خواهم زد و جواب‌شان را خواهم داد.

 

یعنی چگونه؟

بالاخره یک روزی و یک‌جایی این کار را خواهم کرد. فقط حیف که الان بازی نمی‌کنم تا بخواهم کری‌های اساسی را برای‌شان بخوانم چون عادت ندارم با حرف زدن بخواهم پاسخ کسی را داده یا کری‌خوانی کنم. من با عملم ثابت کردم آن‌هم یک روزی، یک‌جایی و در یک تاریخی که به ثبت رسیده است.

 

اما این قضایا با موضوع بازی امشب‌ پرسپولیس مقابل الدحیل متفاوت است و به نظر نمی‌رسد نخواهید برای پرسپولیسی‌ها در این دیدار آرزوی موفقیت کنید.

درست است. پرسپولیس نماینده ایران است و برای این تیم و هواداران واقعی‌اش در دیدار امشب آرزوی موفقیت می‌کنم. اما بحث فحاشان متفاوت است و با آنها کار دارم.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.