این تارنما افزود: بنابر گزارش ها، بیش از ده مقام رسمی کاخ سفید اعلام کردند که رئیس جمهوری سرگرم بررسی جایگزینی جیمز متیس وزیر دفاع با فردی به مراتب وفادارتر به وی پس از انتخابات کنگره در ۲۰۱۸ است.

واشنگتن اگزماینر درادامه نوشت: روابط بین دونالد ترامپ و جیمز متیس بخصوص پس از انتشار کتاب &#۳۹;باب وودوارد&#۳۹; که در آن وزیر دفاع کنونی آمریکا فهم رئیس جمهوری را در سطح کلاس پنجم یا ششم توصیف کرده، هرچه بیشتر تیره شده است.

تارنمای این رسانه خبری نوشت: بسیاری از منابع می گویند متیس با گذاشتن زمان های زیادی برای بررسی و توجیه سیاست های دفاعی و امنیتی ترامپ، خسته شده است.

واشنگتن اگزماینر نوشت: بنابر گزارشی که نشریه آمریکایی نیویورک تایمز منتشر کرده است، وزیر دفاع آمریکا تاکنون بر سر مسائلی چون خروج آمریکا از سوریه و افغانستان، پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، باقی ماندن درتوافق هسته ای ایران و متوقف ساختن رزمایش مشترک با کره جنوبی با یکدیگر اختلاف نظر داشته اند.

در همین حال و به گزارش&#۳۹;پلتیکو&#۳۹; ترامپ در هفته جاری با اشاره به یک ژنرال بازنشسته آمریکایی که به &#۳۹; سگ دیوانه&#۳۹; (Mad Dog) مشهور بود، متیس وزیر دفاع خود را &#۳۹;سگ ساده&#۳۹; (Moderate Dog) خوانده است.

به گزارش ایرنا، درحالی رسانه های خبری آمریکایی همچون &#۳۹;واشنگتن اگزماینر&#۳۹;، &#۳۹;هیل&#۳۹; (TheHill)، نیویورک تایمز و پلتیکو، بر گمانه زنی ها درباره اخراج جیمز متیس پس از انتخابات کنگره از وزارت دفاع پرداخته اند که در روزهای گذشته تحلیلگران عرصه داخلی آمریکا بر اخراج &#۳۹;جف سشنز&#۳۹; دیگر وزیر دولت ترامپ از پست وزارت دادگستری این کشور اشاره داشتند.

&#۳۹;استیون ارلانگر&#۳۹; تحلیلگر و خبرنگار ارشد نیویورک تایمز در سوم شهریورماه در تحلیلی به سی ان ان گفت: ترامپ خود را برای اخراج جف سشنز آماده می کند.

ارلانگر در تحلیل خود گفته بود:در چند روز گذشته وزیر دادگستری اعلام کرد که اجازه سیاسی کاری در وزارت خانه تحت امر خود را نمی دهد. ترامپ آن را عدم وفاداری دانسته و با انتشار توئیتی به سشنز تاخت.

سی ان ان ازمفسر نیویورک تایمز دراین باره پرسید، ترامپ سشنز را مخالف با سیاست های کاخ سفید دانسته و نوعی گفتمان جنگ بین دوطرف درگرفته است، چه برداشتی از این موضوع می شود؟.

ارلانگر در پاسخ گفت: آنچه که متوجه می شوم این است که در واقع ترامپ خود را برای اخراج سشنز آماده می کند و احتمالا این موضوع می تواند پس از برگزاری انتخابات کنگره در ماه نوامبر باشد.

به نوشته رسانه های آمریکا ترامپ در جلسه ای، جف سشنز، مقام ارشد قضایی دولت خود را &#۳۹;آقای ماگو&#۳۹; (Mr. Magoo)، یک شخصیت کارتونی مسنی که به خاطر نزدیک بینی شدیدش (severe near-sightedness)در وضعیت های خنده دار قرار می گرفت، مقایسه کرده بود.

رئیس جمهوری آمریکا تا مورخ دوم ماه مه ۲۰۱۸ برابر با ۱۲اردیبهشت ۱۳۹۷ بیست و پنج نفر از مقامات دولت و کاخ سفید را اخراج کرده است، اخراجی که اکثر دلایل آنها یا مربوط به کمیته تحقیق رابرت مولر بوده و یا اینکه خود باآنها اختلاف داشته است.

ترامپ در ۳۱مارس ۲۰۱۸ &#۳۹;رکس تیلرسون&#۳۹; وزیرخارجه دولت خود را به دلیل اختلاف سیاسی بر سر کره شمالی اخراج کرد، وی پیش از آن جیمز کومی رئیس پلیس فدرال آمریکا موسوم به اف.بی.آی را درحالی در سال ۲۰۱۷ میلادی اخراج کرد که کومی خبر اخراج خود را از تلویزیون شنید.

سی ان ان گزارش داده بود ترامپ حکم اخراج افراد را در روز جمعه صادر می کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.