پرسپولیس و الدحیل امروز (دوشنبه) در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم رفتند. نیمه نخست این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود الدحیل به پایان رسید.

پرسپولیس که امید زیادی به شکست دادن الدحیل و صعود به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا دارد، از همان ابتدا تهاجمی ظاهر شد و چند موقعیت نصفه و نیمه ایجاد کرد اما در گل‌زنی ناکام ماند تا اینکه پس از گذشت هشت دقیقه، بازی به تعادل کشیده شود.

در حالی که بازی متعادل دنبال می‌شد، الدحیل در دقیقه ۲۰ توسط ادمیلسون صاحب یک موقعیت تک به تک با بیرانوند شد اما علیرضا بیرانوند در این صحنه درخشان ظاهر شد و ضربه بازیکن برزیلی الدحیل را مهار کرد. در ادامه پرسپولیس در آستانه باز کردن دروازه الدحیل قرار گرفت و یک دقیقه پس از حمله تیم قطری، ضربه گادوین منشا از پشت محوطه جریمه با واکنش دروازه‌بان الدحیل به دیرک دروازه تیم قطری برخورد کرد.

پس از آن پرسپولیس سعی کرد تا به دروازه الدحیل نزدیک شود اما در یک ضد حمله در دقیقه ۲۷، دوباره ادمیلسون مدافعان پرسپولیس را از پیش رو برداشت و از میانه میدان با بیرانوند تک به تک شد اما محمد انصاری هوشمندانه روی او مرتکب خطا شد تا جلوی این حمله را بگیرد. البته مدافع پرسپولیس در این صحنه کارت زرد دریافت کرد.

پس از چند دقیقه‌ای که توپ و میدان در اختیار پرسپولیس بود، الدحیل صاحب یک ضربه ایستگاهی شد. ضربه ارسالی از روی این ضربه ایستگاهی پس از برخورد به مدافع پرسپولیس به بوضیاف، کاپیتان الدحیل برخورد کرد تا دروازه نماینده ایران باز شود و ورزشگاه آزادی غرق سکوت شود.

پس از اینکه دروازه پرسپولیس باز شد، سرخ‌پوشان ایران چند حمله نصفه و نیمه دیگر داشتند اما در ایجاد موقعیت خوب گل‌زنی ناکام بودند. البته آن‌ها در دقیقه ۴۱ معتقد بودند که مدافع الدحیل در داخل محوطه جریمه مرتکب خطای هند شده اما روشن ایرماتوف اعتقادی به این خطا نداشت و بازی ادامه پیدا کرد.

در این نیمه کمال کامیابی‌نیا هم از روشن ایرماتوف کارت زرد دریافت کرد.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، بشار رسن، احمد نوراللهی، کمال کامیابی‌نیا، حسین ماهینی، محمد انصاری، امید عالیشاه، علی علیپور و گادوین منشا.

ترکیب الدحیل: امین لکومته، محمد موسی، لوکاس مندز، مراد ناجی، سلطان البریک، بسام هشام، لوئیز جونیور، کریم بوضیاف، نام تائه هی، ادمیلسون و المعز علی.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.