ولید الحلی مشاور ارشد العبادی روز دوشنبه با حضور در مقر سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد با &#۳۹;ایرج مسجدی&#۳۹; سفیر کشورمان در عراق دیدار و گفتگو کرد. 

ولید الحلی که مسئول ستاد انتخاباتی فهرست النصر و عضو دفتر سیاسی حزب الدعوه نیز هست به همراه شیخ ابویقظان از فعالان سیاسی نزدیک به نخست وزیر عراق در این دیدار حضور داشت. 

الحلی در این دیدار با محکوم کردن حمله به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره، از دستگیری تعدادی از عاملان و سردسته های این تعرض و ادامه تحقیقات و بازجویی از این افراد خبر داد. 

وی گفت که نتایج این تحقیقات اعلام خواهد شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز ضمن اعلام همبستگی با مردم عراق و بصره خواستار اعلام نتایج تحقیقات مربوطه توسط مراجع قضایی و برخورد با عاملان اصلی حادثه شد. 

ایرج مسجدی روز دوشنبه همچنین بطور جداگانه در محل سفارت با تعدادی از سران ترکمان های عراقی (ابورضا النجار، احمد قاسم نماینده پارلمان، حسن زین العابدین فرماندار طوزخورماتو و چند تن دیگر از شخصیت های عراقی دیدار و گفتگو کرد. 

محکومیت حمله به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران و قدردانی از حمایت‌های ایران از مردم عراق و بویژه اقلیت ترکمانها از محورهای مهم سخنان این شخصیت های سیاسی ترکمن عراقی بود. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.