۳ روز مانده به نشست کشورهای اتحادیه اروپا با محور مهاجرت، صدر اعظم اتریش و رئیس جمهوری فرانسه امروز دوشنبه برلزوم کنترل بحران مهاجرت در کشورهای اروپایی از طریق حفاظت بیشتر از مرزها تأکید کردند.

سباستین کورتس صدر اعظم اتریش که برای دیدار با امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه در پاریس به سر می‌برد در جمع خبرنگاران از سازماندهی نشست اروپایی- آفریقایی درباره راهکارهای کنترل بحران مهاجرت در ماه دسامبر سال جاری میلادی خبر داد و گفت: ما در ماه دسامبر اجلاسی را با حضور رهبران کشورهای اروپایی و آفریقا برگزار خواهیم کرد. تمرکز ما بر توسعه اقتصادی آفریقا خواهد بود و امیدواریم که حمایت فرانسه را درباره این موضوع داشته باشیم.

اتریش که از ماه جولای سال جاری به مدت ۶ ماه ریاست اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، ۲۰ دسامبر (۲۹ شهریور ماه) میزبان نشست رهبران اتحادیه اروپا در شهر زالتسبورگ خواهد بود.

وی در سفر به فرانسه در جمع خبرنگاران گفت که اتریش از پیشنهاد ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا برای تقویت «سازمان اروپایی حفاظت مرزی» (Frontex) با افزودن ۱۰ هزار نیروی گارد مرزی تا سال ۲۰۲۰ استقبال می‌کند.

امانوئل ماکرون نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت حفظ ارزش‌های اروپا بر لزوم کنترل ورود مهاجران با تقویت حفاظت مرزی و ارتباط بهتر با کشورهای مبدا و محل عبور پناهجویان تاکید کرد.

رئیس جمهوری فرانسه همچنین ایجاد «سیاستی مشخص برای اخراج مهاجرانی که درخواست پناهندگی آنان رد می‌شود» و یا افرادی که به صورت غیرقانونی وارد کشورهای اروپایی شده‌اند را لازم دانست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.