رائد فهمی نماینده پارلمان عراق عصر دوشنبه به خبرگزاری المعلومه عراق گفته است: نام عادل عبدالمهدی بعنوان نامزد پست نخست وزیری بشکل رسمی میان صدر و العامری مطرح شده و هر دو طرف روی آن توافق کردند. 

وی گفت: احزاب عمده کرد عراق نیز هیچگونه مخالفتی با رسیدن عبدالمهدی به این پست ندارند و این امر از جهت تشکیل یک دولت قدرتمند حائز اهمیت است. 

فهمی افزود: باید منتظر توافق رسمی همه طرف ها از جمله گروههای عرب سنی بر روی این نامزد باشیم تا زمینه تشکیل یک دولت قدرتمند و تایید آن از سوی پارلمان فراهم شود. 

وی در عین حال خاطرنشان کرد که دیگر ائتلاف های سیاسی نیز نام های فراوانی از جمله مصطفی الکاظمی رئیس سازمان اطلاعات عراق و نیز فالح الفیاض رئیس سابق سازمان الحشد الشعبی را برای تصدی این پست معرفی کرده اند که در صورتی که توافق نهایی روی نام عبدالمهدی صورت نگیرد، مطرح خواهند شد. 

درهمین حال &#۳۹;حسن العلوی&#۳۹; نویسنده و سیاستمدار عراقی نیز امروز در یک گفتگوی رسانه ای، عبدالمهدی را گزینه موفق برای مرحله پیش روی عراق و پایان دادن به درگیری های منطقه ای دانست. 

وی گفته بود که مذاکرات درباره تایید نامزدی عبدالمهدی انجام شده و تاکنون اکثریت ائتلاف های سیاسی عراق روی آن توافق کرده اند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.