کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی هنوز قرارداد خود را برای ادامه همکاری با تیم ملی امضا نکرده است. این اولین بار نیست که چنین اتفاقی رخ می دهد و در ۸ سال گذشته معمولا چنین داستان هایی در راه همکاری ایران و کارلوس وجود داشته است. بارها و بارها دو طرف به مرز جدایی رسیدند و قصد داشتند به همکاری خود پایان دهند ولی انگار کی روش و ایران برای همه ساخته شده اند. 

دوره هایی بوده که فدراسیون واقعا دیگر به ادامه همکاری با این مربی فکر نمی کرده ولی در نهایت دوباره قرارداد او تمدید شده است. همین حالا نیز داستان به شکل گذشته پیش رفته و در نهایت، همه شاهد تمدید قرارداد کارلوس کی روش خواهند بود. در روزهای اخیر شایعات زیادی درباره پایان همکاری احتمالی کی روش و ایران مطرح بود. بعد از جلسه تاج و او گفته می شد چون فدراسیون به ارز دولتی دسترسی ندارد، دیگر امکان ادامه همکاری با کی روش وجود ندارد و احتمالا یکی از مربیان تولید داخل، جانشین او خواهند شد. اما این خبرها صحت ندارد چراکه اگر در ۸ سال گذشته دو طرف جدا شده‌اند، این بار هم جدا خواهند شد. انگار برای کی روش جایی بهتر از ایران وجود ندارد و برای ایران هم کسی بهتر از کارلوس. مربی پرتغالی در ایران کاملا راحت است. برای مرخصی رفتن مشکلی ندارد. 

دستمزد خوبی هم بگیرد. هر چند این بار ۷ ماه است پول نگرفته و ماجرا به تحریم های بانکی علیه ایران بازمی گردد. مهمتر از هر چیز برای کارلوس، او بازیکنانی در تیم ملی دارد که به خاطرش در زمین همه وجودشان را می گذارند. کی روش به نزدیکانش گفته تا به حال چنین بازیکنانی در اختیار نداشته و ایرانی‌ها با همه توان برای موفقیت ایران بازی می‌کنند. همین بازیکنان شدیدا حامی کارلوس کی روش هستند و هر بار وضعیت او در تیم ملی پیچیده شده، با قدرت پشتش قرار گرفته اند. کی روش در گذشته همواره چنین حمایتی را نداشته است. مثلا در رئال از این نظر به مشکل خورد و یا در تیم ملی پرتغال، بازیکنان علیه‌اش بودند و در نهایت از کار برکنار شد. در مقابل فدراسیون فوتبال هم از حضور کی روش در این سال ها سود کلانی برده است. تیم ملی که معمولا یکی در میان به جام جهانی می رفت، نسلی شکست خورده را به او تحویل داد ولی کی روش سال ۲۰۱۴ ایران را به جام جهانی برزیل برد و ۴ سال بعد هم به سادگی تمام تیم ملی را به جام جهانی روسیه رساند تا تابو شکسته شود و دو دوره متوالی به جام جهانی برسیم. 

حاصل این صعودها درآمدهای بسیار کلان ایران از فیفا بود و گفته می شود فدراسیون بالای ۲۰ میلیون دلار از این دو صعود به دست آورد. تازه با موفقیت تیم ملی، فدراسیون فوتبال توانست اسپانسرهای بیشتری جذب کند و کلا پول هایی به دست بیاورد که در تاریخش هرگز به دست نیاورده بود. حالا هم با کی روش ایران شانس زیادی برای قهرمانی در آسیا دارد. منابع خبری می گویند همکاری دو طرف کاملا قطعی است و کی روش از تیم ملی جدا نمی شود. فدراسیون هم تا حدود زیادی توانسته پول این مربی را جور کند و از این بابت در حال حاضر نگران نیست، بلکه نگران آن است که مبادا در آینده مشکلی برای تیم ملی بابت بالارفتن دلار پیش بیاید. یکی از مهمترین نگرانی ها در حال حاضر برگزاری بازی های دوستانه و اردوهاست که هزینه های هنگفتی دارد و فدراسیون باید آنها را به دلار بپردازد. 

کی روش فدراسیون را تحت فشار گذاشته تا هر چه زودتر برنامه ها را فیکس کنند. به همین دلیل تاج هم در تلاش است تا از دولت بودجه ای دریافت کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.