النشره گزارش داد، عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله گفت: امروز امت اسلامی به خاطر ظلم و ستم به امتی مظلوم تبدیل شده و مردم ما مردمی مظلوم هستند. مشکل ما در جهان عرب این است که عدالت نچشیده‌ایم و آنچنان که اسلام عدالت را ارائه کرده مردم ما آن را تجربه نکرده‌اند. حتی برخی از مردم نمی‌دانند که چطور اسلام تحت لوای رسول اکرم (ص) عدالت را در سایه ولایت امام علی (ع) در مراحل مختلف تاریخ گسترد. بسیاری از مردم ما مثل بقیه ملت‌های اسلامی عدالت را نچشیده‌اند.

وی افزود: واقعیتی که ما به عنوان امت مسلمان در آن به سرمی‌بریم واقعیتی دردناک و مظلومیتی بزرگ است. خیلی از مردم ما در ظلم به سرمی‌برند و چه بسا در برخی نواحی مردم همه زندگی‌شان در ظلم سپری می‌شود و در ابعادی گسترده، مظلومیتی بارز و ناآگاهی فاحشی در سطح تربیتی و فرهنگی از آزادی و عزت و کرامت و ارزش‌های اساسی به چشم می‌خورد. در این میان برخی نظام‌ها پا به عرصه ظهور گذاشتند که با این اصول مهم به تحرکاتی می‌پردازند اصولی که طاغوت را به چالش می‌کشد و آن در حقیقت مبارزه در عرصه عربی و اسلامی و مبارزه در جنگی است که دشمن آمریکایی-عربستانی در یمن و علیه ملت مسلمان یمن به راه انداختند.

الحوثی گفت: وقتی به واقعیت زندگی مسلمانان و امت مظلوم مسلمان بیندیشیم می‌بینیم که همه مسلمانان در فلسطین و غیر آن از جمله میانمار، یمن،‌ عراق و بسیاری از کشورهای دیگر آماج ظلم و خشونت قرار گرفته‌اند که پشت همه اینها آمریکا و اسرائیل هستند. اگر بخواهیم این ظلم را برطرف کنیم نباید منتظر کسی باشیم که این کار را برایمان بکند. اقامه عدل در میانمان برای برخورداری از عدالت و رهایی از ظلم در جهان عرب اسلام به چه معنی است؟ آیا باید منتظر باشیم سازمان ملل یا طرفی دیگر تحقق عدالت و رفع ظلم و ستم و اصلاح امور زندگی ما را به عهده بگیرد در حالی که این آرزو مثل سرابی در بیابان است که تشنه آن را می‌بیند اما رویایی بیش نیست.

رهبر انصارالله در ادامه درخصوص سازمان ملل گفت: این نهاد حتی صلاحیت ندارد که تصمیماتی را که جز اختیاراتش است الزام آور کند و یا با جدیت برای احقاق حق یا رفع ظلم و برقراری عدالت در سراسر جهان تلاش کند. در طول ۷۰ سال گذشته سازمان ملل چه کاری برای ملت فلسطین انجام داده است هیچ چیز جز مظلومیت آشکار ملت فلسطین نبوده است. شورای امنیت در واقع شورایی امن برای برخی کشورهای اصلی که اعضای دائم این شورا هستند، می‌باشد و در آن ابرقدرت‌هایی که دارای بیشترین نفوذ در جهان از لحاظ نظامی و سیاسی و همچنین به خاطر تحقق منافع اقتصادی‌شان هستند، نقش پررنگ تری دارند که به ترتیب جایگاه اول برای آمریکا است. آیا منتظرید آمریکا که خودش سرچشمه ظلم، شر و جنایت در جهان است عدالت را برایمان برقرار کند؟ یا انگلیسی که سال‌ها کشورهای جهان و ملت‌ها را ضعیف نگه داشته و مستعمره خود قرار داده بود برای غارت اموال و ثروت‌هایشان توطئه چینی می‌کرد. آیا می‌خواهید آمریکا و انگلیس عدالت را در اینجا بگسترانند؟ دو کشوری که بزرگترین حامیان رژیم اسرائیل در اراضی اشغالی هستند.

او ادامه داد: اولا انگلیس همان کشوری است که الزام تشکیل رژیم اسرائیل در خاک فلسطین را به وجود آورد و آمریکا هم در ادامه این نقش انگلیس را در حمایت همه جانبه از اسرائیل بر عهده گرفت. چطور منتظر آمریکا باشیم در حالی که این روزها شاهدیم ترامپ مستقیما علیه ملت فلسطین عمل می‌کند. آمریکایی که شریک مستقیم اسرائیل در آزار ملت فلسطین و مصادره اراضی فلسطینی و هدف گرفتن مقدسات آن است.

وی در پایان گفت: رنج ما ملت مظلوم یمن از سوی کسی است که بر این دشمنی نظارت دارد و آن را توجیه و به همه اشکال ممکن از آن حمایت می‌کند و حمایت‌های لجستیک و سرپوش سیاسی ارائه می‌کند و به همه اشکال بر این دشمنی و نظارت و برای اجرای آن برنامه ریزی می‌کند. همانطور که وزیر امور خارجه آمریکا چند روز قبل در کنگره شهادت داد که این دشمنی تا حد زیادی به هدف گیری غیرنظامیان منجر شده است. همه ظلم و ستمی که علیه ملت یمن می‌شود در وهله اول از سوی آمریکاست و عربستان تنها ابزار اجرای این دشمنی‌ها و امارات نیز ابزار دست آمریکا است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.