بازار طلافروشان در ورودی بازار بزرگ تهران تا ۳۱ شهریورماه تعطیل است؛ ضمن آنکه ایام سوگواری ماه محرم سبب شده تا تقاضا در بازار کاهش یابد؛ از این رو بهای انواع مسکوکات طلا امروز ثابت ماند.

امروز بهای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم چهار میلیون و ۱۵۵ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۱۱۳ هزار تومان و ربع سکه یک میلیون و ۱۱۲ هزار تومان عرضه شد و هر قطعه سکه گرمی ۶۴۲ هزار تومان قیمت خورد.

در بازارهای جهانی نیز بهای هر اونس طلا یک دلار و ۲۱ سنت کاهش یافته و به ۱۱۹۹ دلار و ۷۲ سنت رسیده است؛ قیمت هر گرم طلای خام ۱۸ عیار نیز امروز ۳۹۴ هزار و ۳۲۰ تومان تعیین شد که نسبت به پایان معاملات دیروز تغییری ندارد.

در بازار ارز نیز صرافی ها به طور میانگین هر یورو را ۱۶ هزار و ۸۵۰ تومان و هر دلار آمریکا را ۱۴ هزار و ۴۳۰ تومان می فروشند اما در سامانه نظارت ارز (سنا) که نرخ آن برآیند فروش ارز نقدی در صرافی ها و حواله های ارزی در سامانه نیماست، بهای هر یورو تا ساعت ۱۵ امروز ۱۰ هزار و ۳۶۴ تومان و هر دلار آمریکا ۱۳ هزار و ۸۶۹ هزار تومان اعلام شده است؛ هر یوآن چین ۱۱۹۸ تومان و هر درهم امارات ۲۷۷۷ تومان قیمت دارد.

براساس اعلام بانک مرکزی، دیروز بهای هر یورو به طور میانگین در سامانه نیما ۹ هزار و ۳۵۶ تومان و در سنا ۱۱ هزار و ۱۲۵ تومان بوده است؛ دیروز ۴۸ میلیون یورو ارز در سامانه نیما به فروش رفت و ۶۳ میلیون یورو نیز تامین ارز برای واردات انجام شد.

مجموع فروش ارز در سامانه نیما از ۱۶ مرداد تا ۲۶ شهریورماه امسال به یک میلیارد و ۸۵۵ میلیون یورو و میزان تامین ارز واردات به یک میلیون و ۵۶۶ میلیون یورو رسیده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.