الکساندر نوآک، وزیر انرژی روسیه امروز گفت قیمت بالای ۷۰ و ۸۰ دلار برای نفت موقتی است و بیشتر به علت تحریم‌هاست. وی افزود قیمت های بلند مدت در حدود ۵۰ دلار در هر بشکه خواهد بود.

وی ادامه دارد قیمت ۵۰ دلار در هر بشکه بر اساس برآوردهای تحلیلگران و شرکت‌های نفتی است.

نوآک ادامه داد: «وضعیت کنونی یعنی در رابطه با افزایش قیمت به ۷۰ تا ۸۰ دلار در هر بشکه بیشتر به ریسک‌های بالقوه ناشی از تحریم‌ها و عرضه کمتر ارتباط دارد.»

وی مشخص نکرد که کدام تحریم‌ها را مدنظر دارد اما تاجران نفتی در مورد احتمال تاثیر تحریم‌های آمریکا علیه ایران و تاثیر دسترسی به نفت خام تا پایان سال نگران هستند.

نوآک هفته گذشته گفته بود بازارهای جهانی نفت به علت موضوعات ژئوپلتیکی و کاهش تولید در مناطقی همچنان شکننده است و روسیه آماده است تا تولید نفت را افزایش دهد.

روسیه روزانه حدود ۱۱.۲۱ میلیون بشکه نفت تولید می‌کند که نزدیک به بالاترین رقم پیش از فروپاشی شوروی است اما نوآک هشدار داد تولید می‌تواند به شدت طی چند سال کاهش یابد اگر دولت نتواند اقداماتی برای افزایش آن اعلام کند.

این مقام روس پیش‌بینی کرد تولید نفت روسیه در سال ۲۰۱۸ در مجموع به ۵۵۳ میلیون تن (۱۱.۱۰۵ میلیون بشکه در روز) افزایش یابد که از ۵۴۷ میلیون تن در سال ۲۰۱۷ بیشتر است و میزان تولید این کشور در سال ۲۰۲۱ به اوج ۵۷۰ میلیون تن خواهد رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.