دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پس از وضع تعرفه‌های جدید برای سومین بار علیه پکن، امروز سه شنبه در پیامی توئیتری چین را به «اقدام تلافی‌جویانه بزرگ و سریع» تهدید کرد!

در پیام ترامپ در این خصوص آمده است: چین سال‌ هاست که از تجارت با ایالات متحده سود برده است و آنها می‌ دانند من آن کسی هستم که می‌ داند چگونه متوقفشان کند.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه نوشت: اگر کشاورزان، دامداران یا صنعت‌ گران ما هدف قرار گیرند، اقدامات تلافی‌ جویانه بزرگ و سریعی علیه چین اعمال خواهد شد.

این در حالیست که وزارت بازرگانی چین ساعاتی پیش و در واکنش به تعرفه های اعلامی شب گذشته واشنگتن علیه این کشور اعلام کرد: پکن مجبور است به تعرفه های جدید آمریکا پاسخ دهد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت بازرگانی چین در این خصوص آمده است: از تعرفه های جدید آمریکا علیه واردات کالاهای چینی متأسفیم. با هدف حمایت از حقوق مشروع و قانونی پکن و نیز صیانت از تجارت آزاد جهانی، پکن ملزم به واکنش به این تصمیم است. این اقدام آمریکا مذاکره میان دو طرف را با تردید مواجه کرده است؛ لذا بر آنیم تا به سازمان تجارت جهانی شکایت کنیم.

لازم به ذکر است، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته با وضع دور جدیدی از تعرفه های گمرکی بر ۲۰۰ میلیارد دلار دیگر از کالاهای وارداتی از چین، به جنگ تجاری واشنگتن- پکن ابعاد تازه ای بخشید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.