علی حسن‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با تاکید بر برخورد با متخلفان در همه سطوح جامعه اظهار داشت: تخلف در هر دستگاهی مورد رصد و تحت تعقیب قانونی قرار می‌گیرد و قاطعانه و بدون هیچ اغماضی با افراد متخلف برخورد می‌شود.

وی به دستگیری شبکه ارتشاء و اخذ رشوه در گمرک بوشهر اشاره کرد و گفت: اواخر سال ۱۳۹۵ پرونده این شبکه در دادسرای عمومی و انقلاب بوشهر تشکیل شد و در این راستا مدیرکل گمرک بوشهر که ناظر گمرکات استان بود تحت تعقیب قرار گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بوشهر با اشاره به تحت تعقیب قرار گرفتن دیگر عوامل شبکه ارتشاء در گمرک بوشهر تصریح کرد: در این پرونده کارشناسان افراد ذی‌سمت و برخی مدیران شهرستانی گمرک استان بوشهر تحت تعقیب قرار گرفتند.

حسن‌پور بیان کرد: پس از رسیدگی دادگاه حکم محکومیت این افراد شامل مدیرکل گمرک و عوامل دیگر صادر شد.

وی با بیان اینکه اخیرا حکم این متهمان قطعی شده است گفت: به موجب حکم قطعی صادره از شعبه اول دادگاه تجدید نظر بوشهر ۱۲ نفر از عوامل شبکه ارتشاء در گمرک بوشهر محکوم شدند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بوشهر با اشاره به حکم صادره مدیرکل گمرک اسبق بوشهر در این تخلف خاطر نشان کرد:در این حکم مدیرکل پیشین گمرگ بوشهر و ناظر گمرکات استان به ۵ سال حبس تعزیری، ۷۴ضربه شلاق و پرداخت جزای نقدی معادل مال ناشی از ارتشاء به مبلغ ۱۳ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال محکوم شد.

حسن‌پوربه متهم ردیف دوم این پروند پرداخت و بیان کرد: متهم ردیف دوم که از افراد ذی‌سمت در گمرک بوشهر بود به تحمل سه سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق و پرداخت یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان وجه ناشی از ارتشاء محکوم شد.

وی با اشاره به اینکه متهمان ردیف‌های سوم، چهارم، پنجم و ششم هر کدام به تحمل حبس، شلاق و جزای نقدی معادل مال ارتشاء و انفصال از خدمات دولتی محکوم شدند گفت: اتهام این افراد به ترتیب، اخذ رشوه به مبلغ ۷۱۶ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، اخذ رشوه به مبلغ ۵۱۸ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان، اخذ رشوه به مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان و اخذ رشوه به مبلغ ۱۸۱ میلیون تومان بود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بوشهر محکومیت متهم ردیف هفتم را به اتهام اخذ رشوه به مبلغ ۱۴۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به تحمل حبس و شلاق دانست و افزود: متهم ردیف هفتم با اعمال مقررات تعدد جرم به حبس، شلاق، جزای نقدی معادل مال دریافت شده و انفصال از خدمات دولتی محکوم شد.

حسن‌پور، متهمان ردیف‌های هشتم، نهم، یازدهم و دوازدهم پرونده شبکه ارتشاء در گمرک بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این متهمان در مجموع به اتهام‌ پرداخت رشوه به مبلغ ۴۹۰ میلیون تومان و ۴ سکه بهار آزادی به تحمل حبس و ضبط مال ناشی از ارتشا یا معادل آن در حق صندوق دولت محکوم شدند.

وی، محکومیت متهم ردیف دهم شبکه ارتشاء در گمرک بوشهر را به پرداخت جزای نقدی و ضبط مال ناشی از ارتشا اعلام کرد و افزود:اتهام وی دریافت رشوه به مبلغ ۱۱۰ میلیون تومان و دریافت یک دستگاه گوشی تلفن همراه بود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بوشهربا بیان اینکه پرونده پس از ارسال به اجرای احکام دادگستری، اجراء می‌شود تصریح کرد: این ۱۲ نفر متهم در مجموع به مبلغی در حدود ۵۵ میلیارد ریال وجه ناشی از ارتشاء و ضبط مال ناشی از این عمل محکوم شدند که پرونده پس از ارسال به اجرای احکام دادگستری بوشهر، اجراء می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.