رسانه های محلی لیبی افزودند: طرفین درگیر در طرابلس امروز به وسیله سلاح های سنگین مواضع هم را هدف قرار داده و در این درگیری ها چهار نفر کشته شدند.

تارنمای «الوسط » لیبی به نقل از «اسامه علی » سخنگوی اداره اورژانس و امداد طرابلس نوشت: از صبح امروز چهار زخمی به بخش اورژانس بیمارستان های پایتخت منتقل شده و حال برخی از آن ها وخیم است.

علی افزود: بسیاری از خانواده ها در مناطق درگیری خانه های خود را ترک کردند اما شماری از جوانان برای جلوگیری از سرقت لوازم خانه هایشان در محل مانده اند.

پایتخت لیبی به ویژه بخش های جنوبی آن از حدود سه هفته پیش شاهد درگیری های سختی میان گردان موسوم به «انقلابی های طرابلس»، «گردان ۳۰۱» و گردان «تانک های ابوسلیم» از یک سو و تیپ هفتم پیاده در ترهونه معروف به نیروهای «کانیات» بود و طرفین به وسیله سلاح های سبک، نیمه سنگین و سنگین مواضع هم را هدف قرار می دهند. 

منابع بیمارستانی در پایتخت لیبی اعلام کردند که درگیری هفته های اخیر در طرابلس و حومه جنوبی آن ۷۸ نفر کشته و ۳۱۳ تن زخمی بجای گذاشت. 

هیات پشتیبانی سازمان ملل متحد در لیبی حدود ۱۰ روز پیش از توافق گروه های مسلح در طرابلس برای برقراری آتش بس خبر داد.رسانه های لیبی بارها از نقض توافق آتش بس توسط طرفین خبر داده اند.

لیبی از زمان سرنگونی نظام سرهنگ «معمر قذافی» در سال ۲۰۱۱ با مشکل هرج و مرج و بی ثباتی روبه رو است. اکنون دو دولت شامل دولت وفاق ملی به ریاست السراج در طرابلس که مورد حمایت جامعه جهانی است و دولت «طبرق» در شرق لیبی به ریاست «عبدالله الثنی» که از ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای مسلح این کشور حمایت می کند؛ در این کشور وجود دارد. پارلمان لیبی نیز از دولت مستقر در شرق لیبی حمایت می کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.