دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی کنگره آمریکا "هیل تی وی" تاکید کرد: دستور انتشار اسناد طبقه بندی شده در خصوص پرونده تبانی روسیه را دادم تا این مساله به افکار عمومی نشان دهد که تحقیقات اف بی آی درباره این پرونده از همان ابتدا بر مبنای دروغ و فریب آغاز شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: افشای این مساله می تواند یکی از بزرگترین دستاوردهای ریاست جمهوری من باشد. کاری که ما انجام داده‌ایم واقعا یک خدمت بزرگ به کشور است. امیدوارم بتوانیم این اقدام را به همراه کاهش مالیات ها مهمترین اقداماتی توصیف کنیم که برای کشور انجام داده‌ایم چرا که تحقیقات اف بی آی درباره پرونده تبانی روسیه واقعا فاسد و بر اساس فریب و نیرنگ بوده است.

ترامپ در ادامه گفت: از این مساله پشیمان و متاسف هستم که چرا جیمز کومی رئیس اف بی آی را فورا برکنار نکردم و تا ماه می ۲۰۱۷ میلادی صبر کردم. اگر یک اشتباه در قبال کومی انجام داده باشم، این است که باید او را پیش از ماه می ۲۰۱۷ میلادی برکنار می کردم. باید بلافاصله پس از پیروزی در انتخابات جیمز کومی را اخراج می کردم.

ترامپ پیش از این دلایل مختلفی را برای برکناری جیمز کومی مطرح کرده است، از جمله عملکرد وی در رسیدگی به پرونده ایمیل های کلینتون و همچنین اقدامات وی در تحقیقات روسیه.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.