آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در مراسم عزاداری روز تاسوعای حسینی در رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی اظهار داشت: توجه به ماهیت انقلاب سیدالشهدا(ع) مهم و حیاتی است؛ قیام سیدالشهدا(ع) قیام مسلحانه نبود و وضعیت سیاسی مردم کوفه که در جریان انتخاب سیدالشهدا(ع) موثر بود و مسئله سوم اینکه آیا امام حسین(ع) پیروز شدند؟

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: مسئله دیگر اسارت اهل بیت(ع) است و مسئله پنجم این است که چه شد که انقلاب کربلا ماندگار شد و نهادینه شدن این انقلاب به چه دلیل بود؟

آیت الله علم الهدی با اشاره به تحلیل وضعیت مردم کوفه ادامه داد: انقلاب حسینی یک قیام مسلحانه نبود بلکه یک دعوت بود برای نجات از حاکمیت ظلم و نکبت.

وی تصریح کرد: آن روزی که معاویه تصمیم گرفت یزید را جانشین خود کند، سیدالشهدا(ع) قصد داشت این مردم را بیدار و جامعه مرده را زنده کند تا این‌ها زندگی انسانی داشته باشند. امام حسین(ع) با اسلحه و مسلحانه قیام نکرد.

امام جمعه مشهدمقدس گفت: مردم کوفه حاکمیت اسلام و قرآن و امام نمی‌خواستند و صرفا می‌خواستند زندگی کنند. ۲۰ سال حکومت معاویه نیز همین‌گونه بود و این‌ها برای همین زندگی ۱۲ هزار نامه نوشتند و در واقع می‌خواستند زندگی کنند و دنبال حاکمیت امام و جاری‌شدن سنت رسول‌الله(ص) نبودند و تصور کردند با قیام امام حسین(ع) شاید بتوانند لقمه نانی به دست بیاورند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: ما حسینی هستیم و نباید وقتی سفره ما را تهدید می‌کنند دست از همه چیز برداریم زیرا ما حسینی و تاسوعایی و عاشورایی هستیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.