روزنامه آمریکایی موسوم به «دیلی‌بیست» اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا می‌خواست نظامیان این کشور را از افغانستان خارج کند اما فرماندهان نظامی این کشور با راهکارهای پنهانی مانع اجرایی شدن این طرح شدند.

یک ماه پیش از نشست سران ناتو در ماه جولای سالجاری، شماری از فرماندهان آمریکایی با سایر اعضای ناتو از جمله انگلیس و ایتالیا تصمیم گرفتند تا از طریق کاروزارهای رسانه‌ای مانع خروج نظامیان شان از افغانستان شوند.

کاروان‌های صلح خواهان، اطلاع رسانی از اعتراضات مدنی  در افغانستان و افزایش تبلیغات رسانه‌ای از راهکارهای بودند که برای متقاعد کردن ترامپ برای ادامه حضور در افغانستان بکار گرفته شده است.

نشست فرماندهان آمریکایی، انگلیسی و ایتالیایی بیشتر بر روی چگونگی متقاعد کرد ترامپ برای نگه داشتن نظامیان آمریکایی در افغانستان و تغییر نگرش وی به این موضوع متمرکز بوده است.

شماری از فرماندهان نظامی برای اجرایی شدن این طرح خواستار استفاده از شبکه خبری «فاکس‌نیوز» شدند اما تا کنون مشخص نیست که آیا ارتش آمریکا برای انجام این ماموریت رسما از فاکس نیوز درخواست کمک کرده است و یا خیر؟

 این در حالی است که ترامپ پیش از آنکه به عنوان رئیس جمهور آمریکا تعیین شود بارها از حضور نظامی آمریکا در افغانستان انتقاد کرده بود و خواستار خروج این نیروها از افغانستان شده بود.

اما پس از آنکه به قدرت رسید با اعلام استراتژی جدید واشنگتن، حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان را وابسته به شرایط این کشور اعلام کرد و از تعیین جدول زمانی معین خودداری کرد.

اخیرا گروه بین‌المللی بحران نیز در گزارشی اعلام کرد که ترامپ راهی جز خروج از افغانستان ندارد زیرا طالبان هرگز در حضور نظامیان خارجی به صلح تن نمی‌دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.