روسیا الیوم گزارش داد، وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود در مورد مبارزه با تروریسم در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد، آمریکا سال گذشته میلادی یادداشت تفاهمی را با قطر در خصوص مبارزه با تروریسم و گسترش همکاری میان دو کشور امضا کرد، اما در ‌عین ‌حال به این مساله اشاره کرد که قطع غیر منتظره روابط با قطر از سوی عربستان، امارات، بحرین و مصر در ژوئن ۲۰۱۷ تاثیر منفی را بر تلاش‌ها در راستای مبارزه با تروریسم در منطقه برجای گذاشت.

این گزارش افزود: کشور قطر میزبان نزدیک به ۱۰ هزار سرباز آمریکایی در دو تاسیسات نظامی محوری در راستای تلاش‌های ائتلاف است و حمایت گسترده‌ای را در تسهیل عملیات نظامی آمریکا در منطقه ارائه کرده است.

ناتان سیلز، هماهنگ کننده امور مبارزه با تروریسم وزارت امور خارجه آمریکا گفت‌، این گزارش تلاش‌های کویت را ستوده و افزوده است که این کشور نقش محوری را در میانجی‌گری میان کشورهای حوزه خلیج فارس ایفا کرده است.

این گزارش نوشت، امارات نیز در حواله‌های مالی منطقه‌ای و بین‌المللی نقش محوری داشته و سازمان‌های تروریستی از این مساله برای ارائه و دریافت حمایت مالی سوء استفاده کرده‌اند.

گزارش وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد، واشنگتن و شرکای آن "گام‌های بزرگی" را در راستای شکست گروه‌های افراط‌گرای بین‌المللی در سال ۲۰۱۷ اتخاذ کردند، اما در ‌عین ‌حال توضیح داد که دو گروه تروریستی داعش و القاعده و پیروان آنها توانستند با در پیش گرفتن جدایی با این مساله سازگاری پیدا کنند. مساله‌ای که موجب اقدام نظامی شدیدتر  علیه آنها در برخی از کشورها از جمله عراق، سوریه، افغانستان، لیبی، سومالی و یمن شد.

 در این گزارش آمده است که حملات گروه‌های افراط گرا در سال ۲۰۱۷ در مقایسه با سال قبل از آن به میزان ۲۳ درصد و میزان کشته‌شدگان  به میزان ۲۷ درصد کاهش داشته است.

این گزارش مدعی شده است: ایران بزرگترین حامی تروریسم در سال ۲۰۱۷ بوده  و حملات علیه اسرائیل را حمایت کرده است

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.