مصطفی تاجزاده در صفحه توییتری خود با انتقاد نسبت به واکنش برخی رسانه‌ها که تلاش می‌کردند حمله امروز به مراسم رژه سراسری نیروهای مسلح را غیر تروریستی بخوانند؛ نوشت:

حمله‌ی مسلحانه به مردم با هر مرام و نیتی نامی جز تروریسم آن‌هم از نوع کور آن ندارد. ایران‌ دوستان و دموکراسی‌خواهان در محکومیت عملیات تروریستی تردید نکنند و استانداردی دوگانه درباره ترور و منطق خشونت‌ پرور آن به‌کار نبرند. هدف نتانیاهو از هم گسیختن یکپارچگی سرزمینی و ملی ایران است.

 

آذر منصوری، قائم مقام حزب اتحاد ملت با اشاره به این موضوع که حمله تروریستی امروز همزمان با سالگرد آغاز جنگ تحمیلی رخ داده است، یادآور شد:

حمله تروریستهای تجزیه طلب به رژه نیروهای مسلح کشوردر اهواز و شهادت چندنفر ازهموطنانمان درست در روز آغازجنگ تحمیلی صدام علیه ایران(۱۳۵۹) و در آستانه سفر رئیس جمهور به نیویورک، پیامش روشن است؛ تحت فشار قراردادن ایران. هوشیار باشیم اتحاد راه مقابله برای عبور از این بزنگاه است.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان نیز به همین موضوع اشاره کرده و نوشته است:

چه رمزی بین همزمانی حمله تروریستی به مدافعان وطن و نگهبانان امنیت مردم با سالروز حمله صدام جنایتکار به میهن اسلامی وجود دارد؟ آیا این خود نشان از توطئه و همبستگی اشرار و اجانب برای نابودی مردم و کشور نیست؟

حمید بعیدی‌نژاد با انتقاد از رویکرد رسانه‌ای یک شبکه‌ ماهواره‌ای که با سخنگوی گروهک تروریستی الاحوازیه مصاحبه کرده بود نوشت:

شبکه ایران اینترنشنال در اقدامی بیشرمانه مصاحبه ای از سخنگوی گروه تروریستی که امروز افراد زیادی را به خاک و خون کشید پخش کرد. سفارت ایران در لندن ضمن محکومیت این اقدام، برخورد جدی نهاد نظارتی در انگلیس( آفکام) با این اقدام بعنوان ترویج تروریسم و خشونت را پیگیری فوری می نماید.

محمد علی ابطحی، سخنگوی دولت اصلاحات یادآور شد:

در 31 شهریور 59 بود که صدام ولشکرش به ایران حمله کردند. امروز هم گروه تجزیه طلب الاحواز حمله کردند. خا ک ایران همیشه مورد طمع بوده ولی یک وجب از خاک ایران از ایران جدا نخواهد شد. ضمنادر مقابل هر مشکلی، وجود امنیت تنها نقطه قوت دل مردم ایران بود و هست. مبادا این را از دست بدهیم.

 

علی‌رضا زاکانی از فعالین سیاسی اصولگرا به دست داشتن نیروهای خارجی در حمله تروریستی امروز اهواز اشاره کرد و گفت:

جنایت امروز تکفیری های وابسته به عربستان و آمریکا در اهواز نشان از رذالت دشمنان ملت ایران دارد. در این اقدام ناجوانمردانه بلند گوهای تبلیغاتی غرب مثل همیشه خاموش است و عوامل نفاق داخلی نیز با فرافکنی خوش رقصی می نمایند. انتقام از این جنایت به زودی گرفته خواهد شد. ان شاءالله

 

 حمید ابوطالبی با انتشار عکسی از یکی از شهدای حادثه امروز که جانباز جنگ تحمیلی بود، نوشت:

امروز، جانبازانی که سرفراز و سربلند، برای آزادی خوزستان از یوغ اشغال صدام، خون پاکشان برزمین‌ریخت و برآزادی سرزمین ایران ایستادند، هدف تروریسم کور قرارگرفتند. ملت شریف ایران وحدت ملی خودرا پاس می دارد؛ فداکاری سربازان و پاسداران این مرز وبوم را می ستاید و تروریسم کور را به خاک مذلت می نشاند.

محمد رضا عارف، رئیس فراکسیون امید در صفحه توییتر خود ابراز عقیده کرد:

اقتدار نیروهای مسلح ما خار چشم دشمنان شده است و به گمان خود با حرکتهای کور تروریستی می‌خواستند در سالگرد تجاوز رژیم صدام به خاک کشورمان عظمت رژه نیروهای مسلح را تحت الشعاع قرار بدهند.

عبدالله رمضان زاده نیز بر ضرورت حفظ اتحاد در چنین شرایطی تاکید کرد.

 

محمدرضا بادامچی، نماینده مردم تهران در مجلس در محکومیت حادثه ترور اهواز نوشت:

ذات ترور، غیرانسانی است، چهره‌اش کریه و نتیجه‌اش نفرت. خشونت زاییده افکار ضعیف و پلید است. حادثه غمگین اهواز را به خانواده‌های جانباختگان و ملت عزیز ایران تسلیت می‌گویم. این عداوت‌های کور، ایران ما را قدرتمندتر خواهد کرد.

 

شهربانو امانی، نماینده مردم در شورای شهر تهران نیز یادآور شد:

تروریسم راه محرومیت زدایی نیست، بی راهه ای است که مردم بیگناه را قربانی می کند، این را مردم اهواز می دانند، مردمی که سال ها جنگیدند و ذره ای از خاک را به دشمن ندادند.

 

معصومه ابتکار با انتشار توییتی از اقتدار نیروهای مسلح گفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.