وزیر خارجه آمریکا در ادامه سخنان ضدایرانی خود، مدعی شد در صورتی که ایران پشتیبانی از حوثی‌ها با ارسال سلاح و موشک را متوقف کند، امکان برقراری صلح در یمن ممکن است.

مایک پاپمپئو، وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای خود گفت تا توقف شلیک موشک علیه سعودی‌ها و متوقف شدن تسلیح «شبه‌نظامیان» حزب‌الله، هیچ گفتگویی با ایران در کار نخواهد بود.

به نوشته اسکای‌نیوز، وی در ادامه مدعی شد که ایران هیچ نشانه‌ای مبنی بر توقف حمایت از تروریسم در برخی مناطق جهان ارائه نکرده است.

 

وزیر خارجه آمریکا همچنین شب گذشته نیز در پیامی توئیتری با ایراد سخنانی ضد کشورمان، مدعی شد که مسیحیان ایرانی برای انجام مناسک دینی خود تحت پیگرد قرار می‌گیرند.

پامپئو همچنین شب گذشته در اظهاراتی تهدید‌آمیز گفته بود اگر ایران با استفاده از نیروهای وابسته به خود به منافع آمریکا حمله کند، ما به طور مستقیم به آن پاسخ خواهیم داد.

در حمله تروریستی پیش از ظهر امروز به رژه نظامی در شهر اهواز، چهار عنصر تروریست گروهک موسوم به «الاهوازیه» دست داشته که دو تن از آن‌ها به‌دست نیروهای امنیتی از پای در آمده، یکی مضروب و یک نفر دیگر نیز دستگیر شده است. آخرین آمار رسمی منتشرشده حاکی از شهادت ۱۵ نفر و مجروحیت حدود ۶۰ نفر دیگر بر اثر این حمله تروریستی است. این در شرایطی است که مسئول رسانه‌ای گروهک تروریستی الاهوازیه، درست یک روز پیش (جمعه) در پیامی، سالروز تأسیس کشور عربستان سعودی و آغاز پادشاهی این خاندان را که «روز ملی» عربستان خوانده می‌شود را به سران سعودی تبریک گفته بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.