محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، با اشاره به حمله تروریستی در رژه نیروهای مسلح امروز (۳۱شهریور) اهواز و نقش کشورهای مرتجع منطقه به‌ویژه عربستان گفت: ما نمی‌توانیم به عواملی که عملا  این حادثه را حمایت می‌کنند یا با سکوت این موضوع را مورد حمایت قرار می‌دهند، بی‌‌توجه باشیم. 

وی ادامه داد: این حمله همزمان با روزی بود که به کشور حمله شد. به نوعی یادآور دوره ۸ ساله‌ای از جنگی است که به کشور ما تحمیل شد و از طرفی انتخاب شهر اهواز که یکی از شهرهایی بود که در دوران جنگ به عنوان نماد فرماندهی جنگ مطرح بود، در روزی که به عنوان گرامیداشت فداکاری‌های همه شهدا جانباران و ایثارگران دوره ۸ ساله تجاوز رژیم بعث عراق برگزار می‌شد.

حق‌شناس یادآور شد: تروریست‌ها به مراسمی که با حضور رسانه‌ها و مردمی که جان مال و خود را فدای امنیت این مرز و بوم کردند حمله کردند،حتی کودکان و اصحاب رسانه نیز از آسیب تروریست‌ها مصون نمانده و با مظلومیت به شهادت رسیدند. 

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه در محکوم کردن این حادثه تروریستی هیچ ملاحظه‌ای نباید صورت گیرد، گفت:  تروریسم کور هیچگاه اقدامات مبتنی بر منطق نداشته و دیر یا زود کشورهای حامی تروریسم نیز درگیر مقابله با گروه‌های تروریستی خواهند شد که بدون شک این کشورها در مقایسه با ایران در مقابله با جریان‌های تروریستی آسیب‌پذیر‌تر خواهند بود. 

حق شناس درباره ارتباط چنین حملات تروریستی کوری با نزدیک شدن به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: هیچ قدرتی در دنیا نمی‌تواند در رابطه با آینده کشور قدرتمندی مانند ایران صحبت کند. 

وی افزود: مردم ایران در این ۴۰ سال که از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد، نشان دادند، دست‌یابی به استقلال و آزادی مهم‌ترین خواسته آن‌ها بوده است و بر اساس این دو خواسته، جمهوری اسلامی به وجود آمده است. بنابراین هر کنشی که بخواهد یکی از ارکان مورد احترام مردم ایران را مورد تهاجم قرار دهد، توسط ملت ایران به شدت محکوم می‌شود. 

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در پایان گفت گروه‌هایی که در کشور به برخی سیاست‌های حاکمیت انتقاد دارند نیز هر گونه ایجاد ناامنی در کشور و انجام اقدامات کور تروریستی را محکوم خواهند کرد و قطعا ملت ایران پاسخ اقدام کور تروریستی امروز را خواهند داد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.