رقابتهای پنج وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان از ظهر امروز در شهر ترناوا اسلواکی در جریان است که تا این مرحله دو نماینده از ایران راهی نیمه نهایی شدند و سه ملی‌پوش دیگر  شکست خوردند.

 در وزن ۶۱ کیلوگرم مهدی عشقی در دور نخست ۷ بر ۵ مغلوب ارطغرل کاهوه چی از ترکیه شد و در ادامه با توجه به شکست این کشتی‌گیر از نماینده ازبکستان، عشقی هم از دور مسابقات کنار رفت.

در وزن ۷۴ کیلوگرم علی سوادکوهی در دور اول ۱۱ بر صفر مارتین هورینک از اسلواکی را از پیش رو برداشت، اما در یک هشتم نهایی ۴ بر ۴ مغلوب ساچین راتهی از هند شد. این کشتی گیر هندی به نیمه نهایی رسیده و اگر فینالیست شود، سوادکوهی در شانس مجدد برای مدال برنز مبارزه خواهد کرد.

در وزن ۸۶ کیلوگرم سید ابوالفضل هاشمی جویباری در دور نخست ۱۱ بر صفر تالایبک اولو از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و در دور بعد نیز با نتیجه ۸ بر ۲ مقابل آندری هیکا از اوکراین پیروز شد. هاشمی در ادامه یامادا از ژاپن را ۴ بر صفر از پیش رو برداشت و به نیمه نهایی رسید.

در وزن ۹۲ کیلوگرم عباس فروتن در دور نخست استراحت کرد و در دور دوم ارهان یایلاجی از ترکیه را ۱۱ بر صفر مغلوب کرد. فروتن سپس سانجیت از هند را ۷ بر دو برد و به نیمه نهایی رسید.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیر یاری در دور نخست پاریس کاریپی از آلبانی را ۳ بر یک برد و در دور دوم ۱۱ بر صفر کوتا تویاما از ژاپن را مغلوب کرد اما در یک چهارم نهایی برابر سوسلان خینچاگوف از روسیه با ضربه فنی شکست خورد. در صورت فینالیست شدن این کشتی‌گیر روس، یاری برای مدال برنز در شانس مجدد دو کشتی باید بگیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.