سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جلسه مجمع عمومی سازمان ملل و ریاست دوره‌ای آمریکا بر شورای امنیت گفت: آمریکایی‌ها به دنبال برنامه‌ریزی برای سوء استفاده از ریاست دوره‌ای رییس جمهور این کشور در شورای امنیت بودند تا هجمه‌ای علیه ایران راه بیندازند. آن‌ها می‌خواستند مشارکت کشورها برای پیوستن به تحریم علیه ایران را جلب کنند که ناکام ماندند.

وی افزود: ایران با برخورد مثبت درباره حضور رییس جمهور در سازمان ملل و تعیین چارچوب‌های گفت‌وگو، فضاسازی‌های دولت ترامپ را تغییر داد و باعث شد که آن‌ها از موضع تهاجمی خود عقب‌نشینی کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: رفتار آمریکایی‌ها نشان داده که هرگاه موضع‌گیری ما قاطع، محکم و مستدل باشد، سناریوی آن‌ها با شکست مواجه خواهد شد و به دنبالش مواضع‌شان را تغییر می‌دهند. باید با عنایت به این موضوع رییس جمهور در سازمان ملل محکم و قاطعانه رفتارهای ناقض قوانین و کنوانسیون های بین‌المللی آمریکا و عهدشکنی‌هایش را برای جهانیان تبیین کند و به طرح موضوع تحریم‌های ظالمانه دولت این کشور علیه ملت ایران آن هم بدون هیچ دلیلی بپردازد.

به گفته وی رییس جمهور باید موضع صلح طلبانه ایران را تبیین کرده و در کنارش به طرح موضوع آسیب دیدن ایران از گروه‌های تروریستی که حامیان آمریکا و هم‌پیمانانش در منطقه هستند بپردازد. نمونه اخیر این اقدامات تروریستی را در رژه نیروهای مسلح در اهواز دیدیم که بعد از آن رسانه‌های عربی مواضعی را اتخاذ کردند که به خوبی پشت پرده این حمله تروریستی روشن شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.