در ادامه سرمقاله امروز روزنامه «جمهوری اسلامی» آمده است: تروریست‌هایی که دیروز جان ده‌ها نفر را گرفتند و ده‌ها نفر دیگر را مجروح کردند، به دستور اربابان خود، مرتکب کار کودکانه‌ای شدند که نه تنها قدرت‌نمایی نیست بلکه نشانه عجز و ضعف آنهاست. با زبان گلوله به مصاف مردم و نیروهایی که در حال انجام رژه نظامی در روز گرامیداشت نیروهای مسلح کشور هستند، رفتن نه تنها قدرت‌نمایی نیست بلکه نشان‌دهنده استیصال است. مردم خوزستان دوران جنگ تحمیلی که سخت‌ترین دوران در تاریخ معاصر کشور بود را با موفقیت و افتخار پشت سر گذاشته‌اند. این مردم، حوادثی همچون حمله تروریستی دیروز اهواز را نوعی ترقه‌بازی به حساب می‌آورند و عاملان آن را به سخره می‌گیرند. ملت ایران نیز که در ۴۰ سال اخیر و در کوران حوادث گوناگون از شورش‌های قومی گرفته تا کودتاها و اقدامات تروریستی و تا جنگ تحمیلی، آب‌دیده شده‌اند، هر چند در غم از دست دادن عزیزان هم‌وطن در واقعه دیروز اهواز اشک ماتم می‌ریزند اما عاملان این حادثه را عناصر مزدور و فریب‌خورده‌ای می‌دانند که با این اقدام جنایتکارانه فقط پرونده خیانت خود به کشور و ملت را سنگین‌تر و سیاه‌تر کرده‌اند.

تکلیف حامیان تروریست‌هایی که با ادعای احقاق حقوق مردم، دست به سلاح می‌برند و به مردم و فرزندان مردم که در حال خدمت وظیفه به کشور هستند تیراندازی می‌کنند، نیز در این واقعه روشن است. آنها با فریب دادن چند نفر در صدد بر آمدند برای بوق‌های خود خوراک تبلیغاتی فراهم نمایند تا وانمود کنند که ایران ناامن است و مردم عرب خوزستان با نظام جمهوری اسلامی ایران مشکل دارند.

ناشی‌گری دیروز باعث شد مردم عرب خوزستان که همواره در برابر توطئه‌های خارجی با هوشیاری ایستادگی کرده‌اند، به صحنه بیایند و با صراحت اعلام کنند که از تروریست‌ها بیزار و به نظام جمهوری اسلامی وفادارند. به این ترتیب، حامیان تروریست‌ها باید بفهمند که آب در هاون می‌کوبند و با این قبیل اقدامات کور تروریستی نه تنها به اهداف خود نخواهند رسید بلکه همبستگی اقوام مختلف را در داخل ایران تقویت خواهند کرد و به مصداق «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد» آنچه در حادثه تروریستی دیروز اهواز نصیب نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران شد، آگاهی بیشتر مردم و تقویت وحدت در برابر دشمنان خارجی و مزدوران داخلی آنها بود.

در حاشیه حادثه تروریستی دیروز اهواز، دو نکته را نیز لازم می‌دانیم یادآور شویم:

اول آنکه این قبیل اقدامات تروریستی و ضد مردمی باید همگان را در زمینه اهداف شوم دشمنان ملت که این روزها کینه خود را نسبت به اساس نظام جمهوری اسلامی آشکارا به زبان می‌آورند هوشیارتر نماید. آنها در صدد هستند به شکل‌های مختلف از ایجاد بحران اقتصادی گرفته تا حوادث تروریستی و دعواهای سیاسی چنین وانمود کنند که نظام جمهوری اسلامی پشتوانه مردمی خود را از دست داده و در حال فروپاشی است. این، یک جنگ روانی است که با حوادثی از قبیل آنچه دیروز در اهواز رخ داد پشتیبانی می‌شود و همه باید با این جنگ روانی مقابله کنیم و دشمن را در این هدف شومش ناکام نماییم.

نکته دوم اینکه انتظار از نیروهای اطلاعاتی و امنیتی که خوشبختانه با تسلط قابل تحسین انجام وظیفه می‌کنند، این بود که تروریست‌ها را به دام بیندازند و مانع بروز حادثه دیروز در اهواز شوند. حادثه تروریستی دیروز اهواز نشان داد مسئولان امنیتی، اطلاعاتی و سیاسی استان خوزستان که از حساسیت زیادی برخوردار است، باید تجدیدنظری اساسی در عملکرد خود نمایند. این توصیه شامل مسئولین امنیتی، اطلاعاتی و سیاسی کشور نیز می‌شود زیرا مردم نمی‌توانند مسئولیت آنها را در این حادثه نادیده بگیرند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.