به گزارش رویترز، سازمان کشورهای تولیدکننده نفت (اوپک) امروز-یکشنبه- پیش‌بینی خود درباره آینده بازار نفت جهان را منتشر کرد.

اوپک پیش‌بینی کرد سرعت افزایش تولیدات نفت خام آمریکا طی ۵ سال آتی افزایش خواهد یافت و در نتیجه آن تقاضا برای نفت خام اعضای این سازمان با کاهش همراه خواهد شد.

سازمان کشورهای تولیدکننده نفت در چشم‌انداز بلند‌مدت بازار نفت خام جهان، کاهش تقاضا برای نفت خام تولید شده توسط اعضای اوپک به دلیل افزایش تولیدات کشور‌های خارج از این سازمان را پیش‌بینی کرد.

اوپک افزود: «آمریکا در سال‌های ۲۰۱۷ الی ۲۰۲۳ همچنان مهم‌ترین تامین کننده میان‌مدت افزایش عرضه در بازار نفت خواهد بود و دو‌سوم افزایش تولیدات نفت خام جهان را برعهده خواهد داشت.»

این سازمان اضافه کرد که تولیدات نفت خام اعضایش از ۵۷.۴ «میلیون بشکه در روز» در سال ۲۰۱۷ به ۶۶.۱ خواهد رسید و آمریکا با افزایش تولیدات نفت خام از ۷.۴ میلیون بشکه در روز به ۱۳.۴ میلیون بشکه، از واردات نفت خام بی‌نیاز می‌شود.

اوپک همچنین اعلام کرد تولید کنندگان نفت خام جهان برای تامین تقاضای بازار تا سال ۲۰۴۰، باید بیش از ۱۱ هزار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در این بخش انجام دهند.


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.