خبرگزاری فرانسه گزارش داد، در پی تنش‌های داخلی هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان یکشنبه از سازش جدیدی خبر داد که تکلیف آینده هانس-گئورگ ماسن، رئیس سازمان اطلاعات داخلی سابق آلمان را مشخص می‌کند.

اشتفان زایبرت، سخنگوی صدراعظم آلمان هم گفت این تصمیم فورا اجرایی خواهد شد. ماسن پرحاشیه این ماه با زیر سوال بردن اصالت تصاویر مربوط به درگیری‌های خشونت‌طلبانه راست‌های افراطی در شهر کمنیتس جنجال آفرید.

اندکی پس از آن، او به اتهام انتقال اطلاعات حساس درباره "افراطگرایان اسلامی" به حزب پوپولیست آلترناتیو برای آلمان مورد انتقاد شدید قرار گرفت. به‌رغم این مساله، زیهوفر به عنوان رئیس ماسن از او حمایت کرد و یک سری تنش میان این محافظه‌کاران بایرنی و آنگلا مرکل همپیمان آنها در دولت ائتلافی به وجود آورد.

دولت ائتلافی مرکل با درخواست‌های متعددی برای عزل ماسن مواجه بود و دموکرات مسیحی‌های مرکل و سوسیال دموکرات‌ها با برگزاری نشستی تلاش کردند تا بر سر ماسن به توافقی برسند. اعلام این خبر که ماسن از سمتش در سازمان امنیت داخلی اخراج شده اما به عنوان معاون وزیر کشور ارتقا درجه گرفته است، با بازخوردهای منفی سراسری از جمله واکنش اپوزیسیون مواجه شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.