دویچه وله گزارش داد، ماریا فرناندا اسپینوزا، وزیر امور خارجه پیشین اکوادور اعلام کرد: تاکید این نشست بر تقویت سازمان ملل است. ما خواهان نزدیکی بیشتر این سازمان با مردم و مردم با این سازمان هستیم. سازمان ملل اقدامات بزرگی تاکنون انجام داده است. اما در برخی مواقع این اقدامات کافی نبوده است.

وی ادامه داد: ما باید راهی پیدا کنیم که به همراه مردم با چالش‌های جهانی مقابله کنیم. از چالش‌های موجود می‌توان به تغییرات آب‌وهوایی، ایدز، سوءتغذیه، فقر و نبود صلح اشاره کرد.

وی درباره اولویت‌های سازمان ملل گفت: در حال حاضر یک روند اصلاحات در حال اجراست. تمام تلاش‌ها انجام می‌شود که این اصلاحات اجرا شود. این اصلاحات درباره یک معماری جدید برای این سازمان به خصوص در حوزه صلح، امنیت و سیستم توسعه است تا بدین شکل بتوانیم به اهداف پایدار و برنامه ۲۰۳۰ دست یابیم.

وی ادامه داد: موضوعاتی مانند مهاجرت و پناهجویان نقش مهمی در این دور از نشست سالانه دارد. مساله برابری جنسیتی و اشتغال زایی نیز از محورهای اصلی است. من فکر می‌کنم این مسائل بزرگترین چالش‌های جامعه امروز است.

او در ادامه اظهاراتش درباره روابط سازمان ملل با آمریکا گفت: من بر این باورم که چندجانبه گرایی یک گزینه نیست بلکه الزام است. در موضوعاتی مانند خلع سلاح، مبارزه با ایدز، تغییرات آب‌وهوایی و مقابله با موج جهانی مهاجرت این رویکرد بسیار اهمیت دارد. این مساله قابل درک است که برخی کشورها دیدگاه‌های مختلفی دارند اما ما باید هوشیار باشیم و تدابیر جمعی اتخاذ کنیم. مجمع عمومی سازمان ملل یک پارلمان بشری است و همه کشورها یک صندلی برابر داشته و از یک میکروفن یکسان صحبت می‌کنند. این مکان دموکراتیک‌ترین جا در جهان است. من امیدوارم تفاوت دیدگاه‌ها از طریق مذاکرات توأم با احترام متقابل حل و فصل شود.

اسپینوزا درباره بحران‌های موجود در آمریکای لاتین از جمله نیکاراگوئه و ونزوئلا نیز گفت: حضور من به عنوان اولین زن آمریکای لاتین در ریاست مجمع عمومی سازمان ملل یک افتخار است. همچنین این مساله یک مسئولیت بزرگ به همراه دارد. انتظارات بسیار بالاست، دستورکار مجمع عمومی توسط اعضای آن تنظیم می‌شود. ما تنها به بحران‌ها و مشکلات آمریکای لاتین نمی‌پردازیم بلکه همه ۱۹۳ کشور در مجمع عمومی حضور دارند و ما به دنبال یافتن راه حل‌هایی برای بحران‌های جهان در راستای اجرای اصول بنیادین سازمان ملل از جمله توسعه، صلح، امنیت و حقوق بشر هستیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.