النشره گزارش داد، یاسر رزق، نویسنده نزدیک به ریاست جمهوری مصر و رئیس شورای اداری موسسه "اخبارالیوم" که در نیویورک حضور دارد، در خبر دیدار دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با مقاله‌ای تحت عنوان "در پشت پرده دیدار ترامپ با نتانیاهو چه چیزی قرار دارد؟" این خبر را فاش کرد.

 این مقاله در شماره امروز (دوشنبه) روزنامه "اخبارالیوم" منتشر شده است.

رزق در این مقاله بدون ارائه هیچ توضیحی به ازدحام و فشردگی دیدارهای عبدالفتاح سیسی با رهبران کشورهایی از قاره‌های مختلف جهان اشاره کرده است.

وی تصریح کرد: یکی از بارزترین بخش‌های برنامه‌های کاری سفر رئیس جمهوری مصر در سال جاری میلادی –به نظر من-  نشست‌های احتمالی‌ای است که امشب وی با ترامپ برگزار می‌کند و نیز دیدار مهم بعدی روز چهارشنبه میان سیسی و نتانیاهو خواهد بود.

دفتر ریاست جمهوری مصر اخباری درباره دیدار دو طرف منتشر نکرده است.

در صورت انجام دیدار  میان سیسی و نتانیاهو این دومین دیدار علنی میان دو طرف در دور دوم ریاست جمهوری سیسی از ژوئن ۲۰۱۴ میلادی به شمار می‌آید.

در سپتامبر ۲۰۱۷ میلادی سیسی و نتانیاهو در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک جهت بررسی روند صلح میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها با یکدیگر دیدار کرده بودند.

مذاکرات فلسطینی – اسرائیلی از آوریل ۲۰۱۴ میلادی پس از این که اسرائیل با توقف شهرک‌سازی و آزادی زندانیان قدیمی در زندان‌های رژیم صهیونیستی مخالفت کرد، متوقف شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.