کره شمالی به کشور‌های قربانی تحریم‌های آمریکا پیشنهاد کرد در برابر این تحریم‌ها متحد شوند.

معاون دادگاه مرکزی کره شمالی در نشست قضایی کشور‌های آسیا و اقیانوسیه در ولادی وستوک گفت: تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا به منزله ابزار زور این کشور است و کشور‌های هدف تحریم باید در برابر تحریم‌های آمریکا متحد شوند.

کره شمالی در نشست ولادی وستوک پیشنهاد ایجاد یک سامانه قضایی بین المللی را برای لغو تحریم‌های آمریکا مطرح کرد. این مقام قضایی کره شمالی گفت: لغو تحریم‌های آمریکا تاثیر مثبتی بر توسعه کشور‌های آسیا و اقیانوسیه و همچنین بر ثبات شبه جزیره کره خواهد داشت. نهاد‌های سیاسی و قضایی باید از واشنگتن بخواهند در مورد رویکرد خود پاسخگو باشد.

از دیدگاه این مقام کره شمالی تدابیر تنبیهی اعمال شده از سوی آمریکا ابزار زور و مداخله این کشور است. وی گفت: این تحریم‌ها  ناقض حقوق بین الملل و حقوق بشر هستند. باید راهی برای مقابله با آمریکا در جهت دستیابی به برابری و عدالت پیدا شود. 

در دسامبر سال ۲۰۱۷ شورای امنیت سازمان ملل متحد تحریم‌های ضد کره شمالی را پس از آزمایش موشکی پیونگ یانگ تشدید کرد. قطعنامه ویژه‌ای هم برای محدود کردن تحویل نفت خام و فرآورده‌های نفتی و همچنین تجهیزات صنعتی و سنگین و خودرو به این کشور در نظر گرفته شده است. کشور‌های عضو شورای امنیت هم متعهد شده بودند کارگران مهاجر کره شمالی را طی بیست و چهار ماه اخراج کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.