یان بیگز در دیدار با استاندار قم،  با اشاره به بازدیدهای چندباره خود از استان قم از جمله واحدهای صنعتی استان افزود: امیدواریم بتوانیم در بخش های مختلف از جمله صنعت و تامین تجهیزات صنایع با استان قم همکاری داشته باشیم.

سفیر استرالیا با بیان اینکه حدود ۱۰۰ هزار ایرانی در کشور استرالیا اقامت دارند، افزود: به دنبال توسعه روابط علمی و فرهنگی و اقتصادی با ایران هستیم.

یان بیگز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه همه کشورها در جامعه بین‌الملل به دنبال حفظ توافق هسته‌ای هستند، گفت: بایستی راهکارهای توسعه روابط اقتصادی با ایران اندیشیده شود.

وی با اشاره به فشارهای خارجی به سردمداری ایالات متحده خصوصا در بخش‌های اقتصادی، مقاومت مردم ایران در برهه های مختلف از جمله جنگ تحمیلی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: جمعیت جوان ایران می‌توانند از این فشارهای اقتصادی نیز با موفقیت بیرون بیایند.

آمریکایی ها از رفتارشان با ملت ایران پشیمان خواهند شد

سید مهدی صادقی استاندار قم نیز در این دیدار با اشاره به سوابق استان قم در زمینه های مذهبی و فرهنگی اظهار کرد: استان قم مذهبی ترین استان کشور بوده و در انقلاب اسلامی نقش موثر ایفا کرده است.

استاندار قم با اشاره به ویژگی زائرپذیری استان قم و میزبانی سالانه ۳ میلیون گردشگر خارجی افزود: حدود ۳۰ هزار نفر از این گردشگران از کشور استرالیا به قم سفر می کنند.

وی ظرفیت های اقتصادی استان قم را مورد توجه قرار داد و گفت: گردشگری و خدمات در رتبه ‌نخست در اقتصاد استان بوده و پس از آن صنعت و کشاورزی، رتبه های بعدی سرمایه گذاری و اقتصاد قم را تشکیل می‌دهند.

صادقی افزود: استان قم آماده جذب سرمایه گذاری خارجی و نیز افزایش مراودات فرهنگی و اقتصادی با کشور استرالیاست و در این زمینه همکاری های لازم صورت خواهند پذیرفت.

نماینده عالی دولت در استان در بخش دیگری از سخنان خود خروج یک طرفه ی آمریکایی ها از برجام که یک توافقنامه بین المللی محسوب می شود را مورد توجه قرار داد و گفت: ملت ایران تحریم های یک جانبه چند دهه ای و جنگ تحمیلی را با موفقیت پشت سر گذاشته است و سردمداران آمریکا را نیز از کار خود پشیمان خواهند کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.