اسپوتنیک گزارش داد، رسانه‌های ایتالیایی سه‌شنبه به نقل از منابع دولتی گزارش دادند رم امیدوار است دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در این نشست که ماه نوامبر قرار است در شهر سیسیل برگزار شود، شرکت کند.

جوزپه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل به خبرنگاران گفت: حین صبحانه کاری درباره موضوعات مختلفی از جمله لیبی با ترامپ گفت‌وگو کردیم. با توجه به اینکه او در ماه نوامبر انتخابات کنگره را در پیش دارد، باید ببنیم که آیا ایشان می‌توانند برای حضور در این کنفرانس به ایتالیا سفر کنند یا خیر.

کونته تاکید کرد، دولت ترامپ توجه خاصی به گفت‌وگوی استراتژیک میان کشورهای مدیترانه‌ای دارند و این موضوع در جریان سفر ماه ژوئیه او به آمریکا از سوی رهبران این دو کشور اعلام شد.

لیبی با سرنگونی دولت معمر قذافی، دیکتاتور لیبی در سال ۲۰۱۱ به سمت جنگ داخلی کشانده شد. دو دولت بر بخش‌هایی از این کشور حکمرانی می‌کنند و هر کدام برای کنترل کل لیبی می‌جنگند که شامل دولت طبرق و دولت توافق ملی در طرابلس تحت حمایت بین المللی است. مناطق شرقی این کشور در دست ارتش ملی تحت حمایت پارلمان طبرق است و بخش‌های غربی در دست دولت توافق ملی به نخست وزیری فائز السراج قرار دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.