مهدی چمران رئیس شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی(جمنا)  با اشاره به سخنرانی شب گذشته رئیس‌جمهور کشورمان در صحن مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: به طور کلی، اظهارات آقای روحانی را خوب ارزیابی می‌کنم اما یک نگرانی هنوز برایم وجود دارد؛ اینکه به مذاکره با آمریکا همچنان امیدهایی هست؛ در حالی که ما مذاکره و تفاهم کردیم و نتیجه‌اش را هم گرفتیم اما آمریکایی‌ها پس از یک سال، زیر برجام زدند.

 

وی افزود: امروز دیگر برجام وجود خارجی ندارد؛ شگرد ترامپ هم این است که بگوید من برجام را قبول نکردم و بهم زدم؛ بر اساس این، مذاکره با آمریکایی‌ها بی معنی خواهد بود.

 

چمران با اشاره به بیانیه مشترک وزرای خارجه ایران و گروه ۱+۴ در نیویورک که در آن، روابط تجاری و سرمایه‌گذاری با ایران تضمین شد، گفت: به سرمایه‌گذاری اروپایی‌ها در ایران امیدی ندارم.

 

وی اضافه کرد: زمانی که وضع خوب بود و شرکت های اروپایی، صدتا صدتا به ایران می‌آمدند، در نهایت سرمایه های خود را از ایران بیرون کشیدند؛ اکنون که از تحریم های آمریکا هم هراس دارند، بعید می‌دانم پروژه‌هایشان اجرایی شود.

 

رئیس سابق شورای شهر تهران گفت: تنها نتیجه تعهدات اروپا به ایران، «بهره‌برداری تبلیغاتی» است؛ مثلا می‌توانیم بگوییم اروپا دارد به ما تعهد می‌دهد و برای همین، با آمریکا همراه نیست.  

 

چمران با اشاره به اظهارات رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل گفت: حرف هایی که ترامپ با کمال وقاحت و پر رویی مطرح کرد، قبلا هم وجود داشت. اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا، دروغ‌های واقعا درشت و عمده ای بود که باید نشست و آن ها را شمرد. قطعا دروغ های ترامپ درباره ایران و سایر کشورها از ۲۰ یا ۳۰ مورد هم فراتر می‌رود. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.