مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، در پیام‌هایی توییتری نوشت : منشور ملل متحد از کشورها می‌خواهد که به عنوان همسایگانی خوب با یکدیگر هم‌زیستی مسالمت‌آمیز داشته باشند. آیا نظام ایران با باقی کشورها هم‌زیستی مسالمت‌آمیز داشته است؟ آیا (ایران) همسایه خوبی بوده است؟ به پیرامون جهان بنگرید و خواهید فهمید که پاسخ این سوال "خیر" است.

وی همچنین ادعا کرد : اخیرا، نظامی‌های تحت حمایت ایران، حملاتی موشکی علیه سفارت‌مان در بغداد و کنسولگری‌مان در بصره ترتیب داده‌اند. ما نظام ایران را مسئول هرگونه حمله‌ای علیه پرنسل و تاسیسات‌مان می‌دانیم و برای دفاع از زندگی آمریکایی‌ها، سریع و قطعی پاسخ خواهیم داد.

وزیر امور خارجه آمریکا با نسبت دادن جمله دروغین " بسیاری از مردم اعتقادشان را نسبت به آینده جمهوری اسلامی ایران از دست داده‌اند و به قدرت آن شک دارند" به حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان، مدعی شد : زمانی که یک سوم جوانان ایرانی در بیکاری به سر ببرند، درحالی که پارکینگ‌های دولت پر از رنج روور و بی ام و باشد، چنین موضعی قابل درک می‌شود.

به گزارش ایسنا، پرویز اسمائیلی،معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور در پاسخ به این ادعای پمپئو در حساب توییتری خود نوشت : وزیر خارجه آمریکا در توییتر خود این جمله را به رئیس جمهور کشورمان نسبت داده که “عده زیادی از ایرانیان اعتقادشان به آینده و قدرت جمهوری اسلامی را از دست داده اند”! من معاون اطلاع رسانی دفتر دکتر روحانی ام؛ اگر آقای پمپئو می خواهد جای مرا بگیرد، راهش دروغ و جعل خبر نیست!

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.