به تازگی جریانات مشکوکی شکل گرفته است تا با سوءاستفاده از اعتراضات قبلی صنفی کامیون‌داران، موجب بروز رعب و وحشت بین آنها شده و مانع شوند کامیون‌داران بارگیری انجام دهند.

بنابراین گزارش بیش از ۹۰ درصد حمل و نقل کالای کشور از طریق حمل و نقل جاده‌ای جابه‌جا می‌شود، گروه‌های معاند هم از این ظرفیت سوءاستفاده کرده و در حال تلاش هستند با تهدیداتی نظیر  پرتاب سنگ و مواد آتش‌زا به سمت کامیون‌ها دارای بار،‌  ضرب و شتم راننده و به  تازگی «تیراندازی به سمت کامیون دارای بار»، مانع از ورود کامیون‌ها به جاده‌ها و بارگیری آنها شوند تا بدین ترتیب کالاها در پایانه‌ها و بنادر بماند و به دست مردم نرسد و بدین ترتیب با ایجاد نارضایتی بین مردم، به اقتصاد کشور و امنیت روانی مردم ضربه بزنند.

در فیلم زیر، اشرار ناشناس با تیراندازی به سمت کامیون‌ حامل لیموترش در جاده جهرم-شیراز، تلاش کردند کامیون را متوقف‌ و به خیال خودشان تهدیدی برای دیگر راننده‌ها ایجاد کنند.

تیراندازی به سمت این کامیون با اسلحه جنگی انجام شده است و ضاربان در ابتدا به سمت راننده و شاگرد تیراندازی کرده و سپس دو لاستیک‌ جلو کامیون را هدف قرار داده‌اند.

تعدادی از راننده‌های کامیون در این‌باره به فارس گفتند:‌ در برخی جاده‌ها خصوصاً در استان‌های فارس و اصفهان، بعضی افراد که راننده هم نیستند مانع از بارگیری کامیون‌ها می‌شوند و حتی به کامیون‌های دارای بار سنگ پرتاب می‌کنند؛ ‌اغلب همکارانمان می‌گویند که در کمربندی یکی از شهر‌ها راننده کامیون‌های دارای بار را از کامیون پیاده کرده و ساعت‌ها به کامیون می‌بندند و بنابراین اغلب همکاران ما مایل نیستند وارد جاده‌ها شوند.

به گفته یکی دیگر از راننده‌ها‌ از دیروز برای بارگیری به میدان میوه و تره‌بار از استان‌های بزرگ می‌رویم اما در نزدیکی میدان میوه و تره‌بار، عده‌ای ناشناس به سمت کامیون‌ها سنگ پرتاب می‌کنند و مانع تردد راننده می‌شوند.

یکی دیگر از راننده‌های کامیون به فارس گفت که به خاطر حفظ کامیون‌مان، چند روزی است در خانه مانده‌ایم و کامیون‌ها را به جاده نمی‌بریم زیرا بین راننده‌ها شایعه شده است که در برخی جاده‌ها، عده‌ای خراب‌کار وقتی کامیونی دارای بار مشاهده می‌کنند، با پرتاب آتش‌زنه‌هایی حاوی اسید و بنزین و آتش به سمت بار کامیون، تلاش می‌کنند کامیون را آتش بزنند و ما از واهمه همین موضوع، به جاده‌ها نمی‌رویم و منتظریم دولت هر چه زودتر این مشکل را رفع کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.